MAXI fashion
Jediný bezplatný odborný magazín pro obchodníky z oblasti módy v ČR a SR


TENTOKRÁT O DĚTSKÉM OBLEČENÍ

TENTOKRÁT O DĚTSKÉM OBLEČENÍ

Jar-Hor

K nadšení z narození dítěte patří i radost z jejich oblékání. Kolik rodin si zbožně schovává ty první vyšívané šatičky určené ke křtinám a předává je z generace na generaci. Časy se ovsem mění a dětské oblečení s nimi, hlavně jeho koncept. Už dávno to není ten středověk, kdy potomci medičejských šlechticů vychovávali i pochovávali své děti v nádherných, ale absolutně nenositelných kostýmech, které reprodukovaly jejich pro nás dnes též nemyslitelné módní krunýře. Ale na dlouho se dětské oblečení neosvobodilo od zbytečného nucení jak k imitaci oblečení rodičů, tak k takzvanému narovnání kostry. Vždyť ještě do poloviny 20. století se miminka pevně šněrovala, údajně aby jim rovně rostly nožičky. Zároveň si na luxusu dětského oblečení zakládaly hlavně chudší vrstvy, protože to byl důkaz jejich společenského vzrůstu. Pak ovšem hlavni příkaz zněl: Dej si pozor, nezmačkej se, neumaž… Dnes dětské oblečení spojují tyto dva velké imperativy: aby bylo krásné, pro radost dětí i rodičů, a zároveň, a to absolutně, aby dalo nové generaci volnost pohybu a tím i správný přístup k životu.
Začalo to sportovním oblečením pro děti, hlavně po druhé světové válce. Přicházelo jak z USA, tak hlavně z anglosaských zemi a pak také z Německa. Trochu „vojenské“ inspirace, uvolnění, khaki barvy a časem i džíny, i když těm to do dětského světa ještě chvíli trvalo. V 50. a 60. letech si Itálie zatím ještě potrpěla na slavnostní dětské oblečení, zatímco Francie prosazovala… roztomilost. A pak začala co nejvěrnější imitace módních trendů maminek – a trochu méně tatínků.
A jaké je dětské oblečení dnes? Naštěstí je v něm větší klid a zároveň větší fantazie, blízká světu dětí. Začalo to asi tričky, která měla a mají aplikace, výšivky, vzory – hlavně transferové tisky všeho druhu – a to stále platí i pro příští sezony. Děti neumějí číst? Často se svůj vlastní monogram naučily znát hlavně ze svého prvního trička. Dětské oblečení tedy dnes žije velkou módní fantazií, i když přiměřenou dětským potřebám. V tomto slova smyslu je nádherné a mnohotvárné, stále objevitelné, a přitom dětské. Je to první krok dítěte k pochopení harmonie barev (které rozpoznává až po šestém roce života) a jejich vhodného i nevhodného spojování. Dítě žije uprostřed světa, který musí instinktivně vnímat, aby zvládlo tu radost z hezkého spojení a souladu. Je to stejné jako žít v krásném prostředí dávné architektury, například italských venkovských sídel. A i pro ty, kdo nesledují módní trendy: ta nádhera harmonie se prostě do člověka navždy vtiskne.
S rozmachem dětské módy však vzniklo jedno velké nebezpečí: její ovlivnění značkovou politikou. Ano, je to krásné, mít tu či onu slavnou značku, a také – doufejme – vždy ten kvalitní výrobek, který označuje. Děti jsou při svém dozrávání velcí konformisté. Co musí a co může být… Je to navíc nebezpečné pro jejich křehkou mentalitu. Proto je tak důležité, aby rodiče dali dětem správný přístup k oblečení: krásné, různé, třeba i dětmi samostatně vybrané, ale ne vynucené. A hlavně neexistuje „tohle nechci“ – a odhozené oblečení. Nové kolekce dětské módy jsou stejně rozmanité, jako je dnes móda všeobecně. Jsou hlavně barevné a lehce ornamentální. Nejlépe je dokumentují velké veletrhy jako Pitti Immagine Bimbo, Florencie, (pozn. pro nás: a pařížský veletrh ....DEJTE PRESNE JMENO ODKUD) Dětské oblečení tedy není jen velkou radostí z možnosti darovat je dětem a vnoučátkům, ale je i příležitostí zasvětit je do světa harmonie, pro rodiče i pro obchodníky, kteří dětské oblečení prodávají. Co je pro ně, pro tu či onu příležitost, správné, možná nové a osobité. Jaký by měl být jejich další přístup k životu.

Inzerce

Velkoobchodní centrum módy na internetu Doplňky - kontaktní čočky
Krajkové tetování
Módní tetování
vybavení prodejen
Najväčšie výhody podnikania na internete
Účesy | Tisíce účesů, módní střihy, svatební, společenské: účesy pro polodlouhé vlasy, účesy pro krátké vlasy | happyhair.sk | HappyHairShop