MAXI fashion
Jediný bezplatný odborný magazín pro obchodníky z oblasti módy v ČR a SR


Studenti píší o své tvorbě a aktivitách

Studenti píší o své tvorbě a aktivitách

Co je to MODUL?
Modulové studium je financováno Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem ČR a rozpočtem hlavního města Prahy. Je zaměřeno na inovaci současného studijního programu vyšších odborných škol. Již druhým rokem ho využívají klienti VOŠ oděvního návrhářství v pražských Holešovicích. Modul je skupinka studentů, kteří se účastní speciálního profesního studia, sestaveného tak, aby se naučili tvořit návrhy oděvů, oděvních doplňků, textilií a propagačních materiálů pro dobrou reprezentaci oděvní firmy.
Modul – ODĚVNÍ MATERIÁLY měl v září na programu studijní cestu do Paříže na veletrhy oděvních materiálů a doplňků. Postřehy účastníků cesty, kteří byli většinou na takové akci poprvé, jsou zákonitě odlišné od těch profesních. Pohledy z různých úhlů jsou vždy zajímavé. Tady je jeden z nich:

Milena Strašíková, studentka VOŠON Praha
POZNEJTE SVĚTOVÝ VELETRH ODĚVNÍCH MATERIÁLŮ!
V září jsem byla na světovém veletrhu oděvních materiálů Premiére Vision v Paříži a chci Vám sdělit, co všechno jsme tam viděli. Ve chvíli, kdy se otevřely dveře (Pozor! za 45 eur!) do neuvěřitelně velkého prostoru, jsem se cítila jako Alenka v říši divů. Všude, kam jsem jen dohlédla, byly stánky, a netušila jsem, kam mě nohy ponesou. První, kdo mi přišel do cesty, byl malý a milý Japonec – to bych na tomto veletrhu snad ani nečekala. Ale bylo to tak. Na veletrhu bylo velké množství Japonců jako návštěvníků i jako vystavovatelů, a musím říci, že přivezli velmi kvalitní a krásné textilie. Zejména hedvábí je jejich koníčkem, míchají ho s bavlnou nebo elastanem a je to jiná třída, než známe v podobě našich šátečků. Člověk ho pozná hlavně omakem.
Na veletrhu toho bylo na omak skutečně mnoho, s nespočtem vzorečků tkanin a pletenin se mohl člověk přímo mazlit. Sloužily jako orientace v budoucích módních trendech. Také denim v průběhu let zaznamenal velký skok ve svém vývoji. Dnešní je různorodý, barevný, vybělený, ale hlavně kvalitní. Výrobci stále hledají cesty, jak tuto tradiční tkaninu zase inovovat. Nového vzhledu dosáhnou třeba povrchovou úpravou nebo využijí nové vlákenné komponenty. To mě zajímalo a vydala jsem se do sekce EXPOFIL.
EXPOFIL je perfektní část veletrhu a byl zaměřen na vlákna a příze už pro sezónu jaro–léto 2009. Toto období bude plné kontrastů – objemnost soupeří s uhlazeností, hladká příze s hrubou, matné efekty s lesklými – dohromady vytvářejí dokonalé kombinace. Trh ovládají odlehčené typy a velmi oblíbenou směsí se stává bavlna s hedvábím. Také se pro extrémně vzdušné typy využívají kompozice přírodních a syntetických vláken. Barvy nové sezony budou živé a jemně zářivé, ale i vybledlé, s miniaturními tečkami pro konečný zrnitý efekt. Novinkou bude supervlákno ze směsi polyesteru s uhlíkem z kokosového ořechu, ten pohltí zápach a působí jako ochranná bariéra proti UV záření, navíc pohlcuje vlhkost dvakrát více než PES vlákna. Tyto vlákna se používají do interiérů aut, do vnitřního vybavení obuvi a v dalších sektorech. I vysoce funkční vlákna se vyrábějí s ohledem na životní prostředí. Do budoucna se počítá s recyklací textilií. Takže nevyhazujte staré kousky! Anebo víte co? Přineste své staré šaty do INDIGA – a tam budou jako nové.
INDIGO je nejúžasnější částí veletrhu, je to pojítko mezi novými talenty (soutěž TEXPRINT) v textilním designu a světovým obchodem. Překvapilo mě tam velké množství studentů z celého světa, kteří tam předváděli a obhajovali svou práci. To se u nás nevidí. Co dělají takoví studenti? Pletou, háčkují, navrhují a vyrábějí tisky, vyšívají – zkrátka nejrůznějšími technikami ztvárňují svou tvůrčí invenci. V rámci soutěže TEXPRINT je každým rokem vybráno 24 textilních a oděvních návrhářů, aby se účastnili a zároveň reprezentovali TEXPRINT svým talentem. Není jednoduché se prosadit, předchází přísný výběr a ti, kteří jsou dnes na veletrhu, jsou vlastně vítězi za celý rok a získají praxi u vyhlášených značek – Gucci, Christian Lacroix, Chloé, Ferragamo… TEXPRINT už takto funguje hezkou řádku let, je vyhledávanou příležitostí pro studenty britských výtvarných škol a podporuje ho celá řada osobností z módního světa – Paul Smith, Donna Karan, Caroline Charles, ale i společnost Mark and Spancer. Moc této aktivitě fandím.

Inzerce

Velkoobchodní centrum módy na internetu Doplňky - kontaktní čočky
Krajkové tetování
Módní tetování
vybavení prodejen
Najväčšie výhody podnikania na internete
Účesy | Tisíce účesů, módní střihy, svatební, společenské: účesy pro polodlouhé vlasy, účesy pro krátké vlasy | happyhair.sk | HappyHairShop