MAXI fashion
Jediný bezplatný odborný magazín pro obchodníky z oblasti módy v ČR a SR


Veletržní putování

Veletržní putování

Jana Částková, d-club

PITTI IMMAGINE UOMO 2007
Paul Cézanne a Florencie
Poutače po celé Florencii lákaly návštěvníky na neobvyklou výstavu. Věhlasného impresionistu bychom v renesančním městě nehledali, ale byly tu jeho obrazy. V mohutném středověkém paláci Strozzi v centru města byla k vidění zajímavá výstava. Ale nešlo jen o plátna Paula Cézanna, ten možná ve Florencii nikdy ani nebyl, jednalo se o souvislosti, vliv jeho tvorby na fl orentské malíře a ovlivnění italského umění 19. století francouzským impresionismem. A tak nás při návštěvě červnového veletrhu pánské módy Pitti Immagine Uomo napadají různé asociace. Tehdy francouzské umění ovlivnilo řadu italských umělců a dnes italští tvůrci módní konfekce zcela zřetelně ovlivňují módu celého světa.

Pánská móda předváděná ve Florencii má dlouholetou tradici, vždyť letošní edice veletrhů Pitti Immagine Uomo měla hodně vysoké číslo – 72! – a zase přinesla nové pohledy do oblasti pánského odívání. Byla určena obchodní sezoně jaro–léto 2008 a zcela jasně udávala trendy pro příští období. Na první pohled a v porovnání s předchozí nabídkou se zdá, že tvarové změny jsou jen nepatrné, barevnost nevýrazná a efekty tlumené. Tak by se dala charakterizovat módní linie pánské nové klasiky předváděné na veletrhu. Ale posun ve spirále času tu je patrný. Je daný důrazem na jemné nuance ve střihu – zůstává štíhlý, v detailech, které jsou bezchybně zpracované, od kapsičky až po knofl íkové dírky, v materiálech, které jsou vybrané, luxusní a ušlechtilé, v technologii zpracování, kde se v dokonalé symbióze mísí nové technické možnosti a tradiční krejčovina, v luxusním vybavení vnitřních partií a v neposlední řadě v celkovém vzhledu, casual výrazu a barevných kombinacích. Můžeme pro tuto oblast směle použít termín novodobý oděvní design.

Každou edicí je v doprovodném programu představeno nové auto tradičních značek. Krásná auta – právě tak jako krásné dívky – k pánské módě prostě patří. Letos byl odhalen nový typ Alfy Romeo. Italský automobilový design jen podpořil ten oděvní. U mladé, sportovní a neformální módy bylo patrno několik výrazných inspiračních momentů. Město a jeho atmosféra jsou takové, sporty, jako je jezdectví, motorky nebo jachting a cestovatelské objevy. Náměty mají tak trochu retro nádech, ale oděvy jsou opět z těch nej… materiálů, vesměs z kvalitní bavlny, kůže i novodobé syntetiky. Zdánlivě ležérní, ale kvalitní konfekční zpracování, velká pozornost je věnována detailům, i těm miniaturním – podložení límečku, knofl íček tu i onde, maličké logo značky, poutko na cokoliv… Oprání není výrazné, ale mírná patina je stále všudypřítomná, často v kontrastu s jasnou barvou doplňku. Funkce převládá nad formou a kvalita je měřítkem pocitů. Jeans všech typů a forem neopouštějí módní scénu, naopak jsou nezbytnou součástí mnoha kolekcí.

Hra s módním designem graduje v oblasti tvůrců avantgardních kolekcí, a je to především hledání zcela nových forem i neobvyklých výrazových prostředků – malba, tisk, aplikace, perforace, deformace.

I přes ubíjející vedro, které panovalo v jižní Evropě koncem června, byla návštěvnost veletrhu enormní a pánská módní konfekce se tu představila v celém svém rozsahu. Zájem obchodníků jen dokazoval, že si pevně drží své místo na slunci. Aby taky ne – byly tu prezentovány letní kolekce.

Inzerce

Velkoobchodní centrum módy na internetu Doplňky - kontaktní čočky
Krajkové tetování
Módní tetování
vybavení prodejen
Najväčšie výhody podnikania na internete
Účesy | Tisíce účesů, módní střihy, svatební, společenské: účesy pro polodlouhé vlasy, účesy pro krátké vlasy | happyhair.sk | HappyHairShop