MAXI fashion
Jediný bezplatný odborný magazín pro obchodníky z oblasti módy v ČR a SR


Kodaň - výkladní skříň skandinávské módy

-SH-

Dánsko je zemí, kterou každý zná, a přece si málokdo vzpomene na víc než Lego nebo Hanse Christiana Andersena. Ti s větším rozhledem si možná vzpomenou na Tycha Brahe anebo režiséra Larse von Triera, případně filozofa Sörena Kiergegaarda – tam však naše znalosti této malé skandinávské země většinou končí.

O to více překvapí, že Kodaň hostí druhou největší módní událost na světě co do počtu vystavovatelů a že v srpnu se tu v rámci Kodaňského týdne módy konalo paralelně pět módních veletrhů.

Ano – Kodaň je jediným místem na světě, kde se konkurenční veletrhy dohodly na spolupráci a propagují svoje akce společně. Jsou to: CPH Vision, Terminal-2, Gallery, CIFF (Copenhagen International Fashion Fair) a CIFF Kids. Tyto veletrhy zastřešily dohromady neuvěřitelných 2700 vystavovatelů. Všechny akce byly roztroušeny po celé Kodani, současně probíhaly akce v rámci Týdne módy, aktuální události promítaly obří obrazovky v centru města – a nutno dodat, že v tomto čase žila módou celá Kodaň. Na módní přehlídky bol problém se vůbec dostat a stály se na ně fronty stejně, jako kdysi u nás na toaletní papír.

Naše redakce přijala pozvání od Gallery – výstavy, která se orientuje právě na prezentaci a propagaci skandinávské módy. Také proto 76 procent z celkových více než 340 vystavovatelů tvořily firmy z Dánska, Švédska nebo Norska. Gallery byla výborně zorganizovaná a vizuálně atraktivní akce. Návštěvníka z naší části Evropy až zarazí, kolik vystavovatelů a návštěvníků, respektive celkové „módní atmosféry“ může takováto malá země vyprodukovat. Naše dosavadní přesvědčení, že Česká anebo Slovenská republika jsou příliš malými zeměmi, aby uživily výrobce z módní branže, se po návštěvě Gallery okamžitě rozplynulo do nenávratna. Skandinávský módní styl, tato svébytná a čím dál oblíbenější oblast módního světa, si našel svoje směřování a o kupující nouzi rozhodně nemá. A není se čemu divit. Také u nás se najde velké procento spotřebitelů, kteří preferují minimalistický styl, přírodní a přirozené materiály. Pokud hledáte podobné zboží, potom neváhejte a navštivte veletrh Gallery již v nejbližším termínu.

V rámci naší návštěvy veletrhu Gallery se nám podařilo udělat také krátké interview s výkonným ředitelem Christianem Gregersenem: Kodaňský
Fashion Week zahrnuje pět odborných veletrhů. Jak se tyto akce od sebe liší?
Gallery představuje více než 300 značek ze Skandinávie. CIFF a CIFF Kids jsou ve své oblasti největšími veletrhy ve střední Evropě. Vision je zase pouliční výstava.
Co by mohlo být největším lákadlem pro české a slovenské obchodníky?
Vidět na 300 hlavních skandinávských značek pod jednou střechou.
Jak byste definoval skandinávskou módu?
Je jako skandinávské počasí – minimalistická, chladná a klidná rozvážná.
Středoevropští obchodníci s módou už delší dobu bojují s dopadem světové hospodářské krize. Jak ovlivňuje krize módní byznys ve Skandinávii?
Norsko je jednou z nejbohatších zemí na světě. Dánsko má nezaměstnanost nižší než čtyři procenta a Švédsko nikdy nebylo silnější.
Jaký je váš dojem z posledního Gallery a jaké jsou vaše plány do budoucnosti?
Módní veletrh Gallery dosáhl v tomto roce rekordních 12 tisíc odborných návštěvníků. A v únoru 2013 by jich mělo být ještě více – a to včetně 15 módních přehlídek a 300 značek.

Naší druhou zastávkou byla výstava CIFF. Jedná se o největší módní událost v severní Evropě, která se může pochlubit více než tisícem vystavovatelů, a hlavně zvláštností, která každého správného obchodníka okamžitě zaujme. Veletrh je totiž pořádán v moderním výstavišti Bella centrum, jehož součástí je permanentní výstava stovek módních značek. V prvním a druhém poschodí střediska se nacházejí nádherné a moderně zařízené showroomy značek nejen ze Skandinávie, ale také z dalších částí Evropy. Orientace je tu výborná a zřejmě neexistuje návštěvník, který by tu nenašel zboží, jaké hledá. Během veletrhu byly všechny otevřené a plné návštěvníků, stejně jako samotná výstava. Výstaviště zaujme novotou, architektonickou originalitou, jednoduchostí až strohostí – zkrátka severským duchem, který u nás známe zejména prostřednictvím obchodního řetězce Ikea. Na návštěvu CIFF si rezervujte alespoň dva dny času – této návštěvy určitě nebude litovat a rozhodně bude na co se dívat, popřípadě z čeho vybírat.

Naše redakce Kodaň, „Mekku“ skandinávské módy, opouštěla s výčitkami svědomí kvůli příliš krátké návštěvě a s předsevzetím, že se sem v blízké budoucnosti opět vrátí. Zanechala v nás totiž pocit radosti z krásné přirozené módy a naději, že také naše země se jednou v módním byznysu zmátoří a už v blízké budoucnosti rozkvetou podobně, jako je tomu v severní části Evropy.

Doporučené webové stránky: 
www.gallery.dk
www.ciff.dk
www.bellacenter.dk
www.cfw.dk

foto: cfw.dk

 

Inzerce

Velkoobchodní centrum módy na internetu Doplňky - kontaktní čočky
Krajkové tetování
Módní tetování
vybavení prodejen
Najväčšie výhody podnikania na internete
Účesy | Tisíce účesů, módní střihy, svatební, společenské: účesy pro polodlouhé vlasy, účesy pro krátké vlasy | happyhair.sk | HappyHairShop