MAXI fashion
Jediný bezplatný odborný magazín pro obchodníky z oblasti módy v ČR a SR


Ocenění Press Grand Prix získala kontroverzní reklama Benettonu

Ocenění Press Grand Prix získala kontroverzní reklama Benettonu

zdroj: ČTK

Na Mezinárodním festivalu kreativity v Cannes vyhrála cenu Press Grand Prix kontroverzní kampaň italské módní značky Benetton s názvem UNHATE (NE – nenávist), která zobrazuje líbající se světové lídry s rozdílným světonázorem. Kampaň, která byla spuštěna v listopadu minulého roku, představuje polibky například Baracka Obamy a Huga Cháveze, Mahmúda Abbáse a Benjamina Netanjahua nebo Angely Merkelové a Nicolase Sarkozyho. Série původně obsahovala také fotomontáž papeže Benedikta XVI., který se objímá a líbá s Ahmedem Mohamedem el-Tayebem, egyptským imámem. Po ostrém odmítnutí Vatikánem však musela být okamžitě stáhnuta. Společnost Benetton vzápětí vyjádřila politování nad tím, že její reklama urazila papeže Benedikta XVI., a ubezpečila Vatikán, že v budoucnosti již fotografie papeže bez jeho souhlasu nepoužije. Finanční odškodnění Vatikán použije pro účely charity. Na kampaň s výhradami reagoval i Bílý dům, který nesouhlasil s používáním prezidentovy fotografie ke komerčním účelům.

Navzdory tomu porota rozhodla, že kampaň Benettonu zvítězila díky svému univerzálnímu odkazu a schopnosti přesáhnout zobrazené. Byla označena jako příklad pro zbytek odvětví vzhledem k tomu, že její reklamy nemají pouze podněcovat k prodeji produktů, ale zároveň jsou také pokusem o to, udělat svět lepším. Kampaň UNHATE jako první jednotný komunikační projekt zahrnovala inovativní online aplikace, konkrétně takzvanou „Unhate Kiss Wall“ (nástěnku polibků bez nenávisti), která náhodně vybírá z fotek vložených uživateli a spojuje je ve vášnivém polibku. Návštěvníci této webové prezentace mohou vkládat neomezené množství fotografií věcí a lidí – a výsledkem by mělo být překonání nenávisti virtuálními polibky. Kampaň výrazně ovlivnila mezinárodní internetovou komunitu, což se projevilo překročením hranice 500 milionů návštěvníků z celého světa. Obrovský zájem projevila i klasická média – o kampani bylo napsáno více než tři tisíce článků a bylo odvysíláno přibližně šest set televizních reportáží. Už v průběhu prvních pár týdnů se kampaň dostala na první místa ve vyhledávači Google.

Inzerce

Velkoobchodní centrum módy na internetu Doplňky - kontaktní čočky
Krajkové tetování
Módní tetování
vybavení prodejen
Najväčšie výhody podnikania na internete
Účesy | Tisíce účesů, módní střihy, svatební, společenské: účesy pro polodlouhé vlasy, účesy pro krátké vlasy | happyhair.sk | HappyHairShop