MAXI fashion
Jediný bezplatný odborný magazín pro obchodníky z oblasti módy v ČR a SR


SERIÁL: Světové módní veletrhy očima obchodníka - GDS Düsseldorf (obuv z celého světa na jednom místě)

SERIÁL: Světové módní veletrhy očima obchodníka - GDS Düsseldorf (obuv z celého světa na jednom místě)

-OB-, foto: GDS

Naší úlohou během návštěv odborných výstav obyčejně bývá, abychom si všímali nových trendů a směřování módního průmyslu – tentokrát jsme se však rozhodli podívat se na GDS z pohledu obchodníka. Co přináší návštěva největšího obuvnického veletrhu obyčejnému maloobchodníkovi, který má zájem o otevření nových obzorů, popřípadě si pohrává s myšlenkou dovozu nové značky?

Výstaviště v Düsseldorfu se může pochlubit opravdu dlouhou a bohatou historií. Bylo založeno v roce 1947, o dvacet let později se přesunulo do nově postaveného moderního areálu nedaleko mezinárodního letiště, a v roce 1993 dokonce hostilo finále Davis cupu v jednom ze svých pavilonů. Samotný Düsseldorf je vedle Frankfurtu považován za jedno z nejdůležitějších středisek evropského obchodu – a tomu odpovídá také úroveň organizace světové výstavy kůže a obuvi GDS a Global Shoes, která se tu koná každým rokem dvakrát. Ostatně mezinárodní letiště se nachází přibližně deset minut cesty taxíkem od výstaviště, a proto tedy není problém navštívit veletrh třeba „na otočku“.

Tipy na volný čas, respektive večer v Düsseldorfu Samotné město Düsseldorf s téměř 600 tisíci obyvateli okouzlí každého návštěvníka hned na začátku příjemným pohledem na řeku Rýn a pěknou promenádou. Množství nákladních lodí, které převážejí zboží všeho druhu od uhlí až po automobily, vypovídá o tom, že tato oblast je skutečnou tepnou německého (i evropského!) průmyslu. A hned na druhém břehu uprostřed města před upravenými německými měšťanskými domy spatříte pasoucí se stádo ovcí. V centru města se nachází „Altstadt“ (Staré město), které je též nazýváno jako nejdelší bar na světě, protože se tu na malém místě nachází několik stovek barů a diskoték. Samozřejmostí jsou také tradiční německé krčmy a restaurace. Typické je pro toto místo tradiční pivo, které tu vyrábějí v nezměněné receptuře již od 19. století. A pokud toužíte po nákupech, určitě navštivte Königsallee, kde najdete pestrý výběr včetně největších módních značek – jako již úzce profilované zboží. Město má také pěknou galerii umění, baziliku a radnici.

Návštěvníka hned po vstupu do první haly ohromí samotná rozloha veletrhu. Pokud byste chtěli projít všechny pavilony a třeba jen zběžně si prohlédnout všechny jeho stánky, trvalo by vám to téměř celý den. Ne nadarmo – v březnu 2012 tu vystavovalo více než 1200 vystavovatelů z více než 50 zemí – včetně těch nejvýznamnějších firem obuvnického průmyslu, ale také novátorů, kteří svoje výrobky zhotovují z „organických“ materiálů a kterým jsme se věnovali v předcházejícím čísle. Samotný veletrh byl rozdělený na dvě části – GDS a Global shoes (výstava zaměřená na vystavovatele z dalekých zemí, jako jsou například Čína, Bangladéš, India, Turecko, ale také Spojené státy americké).

Každý z pavilonů patřil jednotlivému oboru – od dětské obuvi přes sportovní obuv až po doplňky a „vyšší“ módu. Pavilony byly vizuálně pěkně odděleny a celková orientace na veletrhu byla velmi jednoduchá. A nejen to – každá z oblastí byla zastoupena bohatým počtem vystavovatelů, a tak pokud jste se vydali vyhledat dodavatele například dřeváků, pak jste tu mohli najít vždy desítky jejich reprezentantů. Je pravda, že se výstaviště hemžilo množstvím českých i slovenských návštěvníků, a proto si dokážeme představit, že uzavírání smlouvy o výhradním zastoupení značky může být často předmětem velikého konkurenčního boje. Celkově měl veletrh punc mezinárodní akce, na níž každý hovořil anglicky, německy či španělsky a počítal s návštěvou obchodu chtivých návštěvníků z celé Evropy – pokud ne světa. To znamená, že pokud máte zájem uzavřít obchod s výrobcem kvalitní, značkové a stylové obuvi, anebo naopak lacinějšího zboží asijské produkce, skutečně nenajdete lepší a dostupnější místo, než jakým je GDS Düsseldorf. Ostatně – jak je zřejmé z jedné studie, adrenalin, který vhánějí velkolepé výstaviště, vložené investice a časový stres do krve vystavovatele, vám s největší pravděpodobností umožní uzavřít výhodnější obchod než při běžném obchodním setkání.

Samozřejmě že během obchodování nebyl problém udělat si přestávku v jedné z mnoha elegantních restaurací. Dalším zpestřením byl například cirkus „Chikki Mikki“, což byla vlastně originálně pojatá módní přehlídka ve stylu cirkusového šapitó, která byla obklopena vkusnými drobnými stánky, které nabízely v současné době velmi populární „hand made“ produkty.

Vývoj německého obuvnického průmyslu v kostce (rok 2011)

V roce 2011 vzrostl německý obuvnický průmysl v porovnání s předcházejícím rokem o úctyhodných 12,1 procenta, přičemž domácí obchod vzrostl o 13,5 procenta a export o 8,6 procenta. Navzdory pozitivním číslům je však v roce 2012 očekáván mírný propad jako důsledek znovu obnovené finanční krize. V krátkodobém horizontu tedy německý obuvnický průmysl nenaváže na velmi úspěšné roky 2010 a 2011, úroveň zaměstnanosti by však v této oblasti měla zůstat nezměněná.
zdroj: GDS Düsseldorf

V této „manéži“ předvádělo svoje odvážné modely, které se vymykaly střednímu proudu, více než sto návrhářů. Nechybělo samozřejmě ani velké molo, kde se každou chvilku konaly módní přehlídky v ucelených tematických celcích, jako byly například Urban show, Trend show nebo Wellness show. Kromě toho se pravidelně konaly odborné přednášky na místě nesoucím originální název „speakers corner“ (řečnický kout) inspirovaný určitě pověstným místem v londýnském Hyde parku.

Suma sumárum – povinností každého obchodníka je navštívit obuvnické veletrhy GDS a Global Shoes minimálně jednou za několik let. A když už ne se záměrem obchodování, tak jako místo plné skvostných inspirací, které představuje směřování módy, nové materiály a trendy ve výrobě či maloobchodu.

Co se nám líbilo
  • velké množství vystavovatelů pod jednou střechou
  • vysoká úroveň organizace veletrhů
  • harmonické propojení aktuálních módních trendů s charakterem veletrhu
  • skutečně nekonečné možnosti obchodování
  • snadná dostupnost výstaviště a také centra města
  • skvělá komunikace v angličtině na výstavišti i ve městě.
Co se nám nelíbilo
  • rozdělování vystavovatelů podle kvality, jako například uzavření bloku White cubes (exkluzivní značky, vyšší móda) pro širší obchodní veřejnost, nebo oddělení asijských vystavovatelů s méně kvalitním zbožím v rámci paralelně běžící akce Global shoes.

Inzerce

Velkoobchodní centrum módy na internetu Doplňky - kontaktní čočky
Krajkové tetování
Módní tetování
vybavení prodejen
Najväčšie výhody podnikania na internete
Účesy | Tisíce účesů, módní střihy, svatební, společenské: účesy pro polodlouhé vlasy, účesy pro krátké vlasy | happyhair.sk | HappyHairShop