MAXI fashion
Jediný bezplatný odborný magazín pro obchodníky z oblasti módy v ČR a SR


Informace z tuzemských akcí

Informace z tuzemských akcí

Jana Částková, d-club

PRAGUE FASHION WEEK
Každé světové město má svůj týden módy, tradiční přehlídku tvůrců oděvů a značek. Do našeho povědomí se dostal módní týden v Londýně, New Yorku, Miláně, Paříži, Šanghaji, Hongkongu… Proč tedy ne v Praze? Pražský týden módy má už také svou tradici, i když z pohledu těch ze světových metropolí je to mladík. Málokdo ví, že za svůj zrod vděčí moravské metropoli. Odloučený tým doprovodných programů z Brněnských veletrhů se už několik let snaží realizovat svoji ideu – přivést světové módní špičky do Prahy. Po počátečním váhání začíná Pražský týden pevně stát na nohou, i když zase z pohledu těch slavných je to zatím jen lehké lechtání tématu. Nicméně snaha a nadšení pořadatelského týmu jsou znatelné – na každou novou edici přijede módní tvůrce i ze zahraničí, a tak, i když to ještě není osobnost vysoké módy, je označení mezinárodní nasnadě. Věřme, že Praha bude časem velkým motivačním momentem i pro ty věhlasné. Akce je zarámována velkolepou kulisou nejkrásnějších pohledů na Hrad, výstavní prostory věhlasného Mánesu jsou sice skromné, ale mají nenapodobitelnou uměleckou atmosférou. Svěžest akci dodávají především studenti četných výtvarných a oděvních škol, kteří jsou vděčným i kritickým publikem, ale hlavně tu sní svůj sen o velkém a třpytivém světě módy, kam by se mohli časem zařadit. Neberme jim ho, musí si ale uvědomit, že i v módě je úspěch komplexem pracovní řehole, talentu – a také štěstí. Akce by se ale nutně potřebovala dostat do povědomí odborníků z Evropy a světa. To je zatím jedna z jejích slabin. Hlavní program patří sezonním autorským kolekcím tuzemských „zaběhaných“ a ověřených módních tvůrců, kteří dávno mají svůj rukopis, zvládnuté řemeslo i osobitý pohled na módu. Je škoda, že jsou to s malými obměnami stále tatáž jména, jako by na domácí scéně nebyla celá řada dalších. Vytvořit kolekci je dnes fi nančně náročné, a tak se návrháři často věnují spíš konkrétní zakázce, která má jasnou ekonomickou návratnost. Letošní březnový titul VÝTVARNÍK SEZONY získala Iška Fišárková s kolekcí podzim–zima 07/08 s názvem Nesnesitelná lehkost. Týden zahrnuje i celou řadu dalších tematických aktivit, soutěže mladých talentů, soutěže studentů výtvarných a oděvních škol, soutěž o nejlepší módní fotografi i… V každém případě je zajímavé sledovat vývoj tuzemské módní scény oživené hosty a být při tom. Zúčastnili jsme se soutěže studentů, měla vynikající úroveň a bylo příjemné tam pobýt. Uváděl ji Tomáš Hanák, nešetřil vtipem a vytvořil pohodu, při které nebylo důležité vyhrát, ale zúčastnit se! Pro úplnost: titul TALENT SEZONY získal Martin Havel, student VŠ uměleckoprůmyslové v Praze, s kolekcí Horizont live, soutěž studentů JUNIOR 07 vyhrála Radka Sirková a soutěž FOTO SEZONY Lucie Robinson za esej Czechoslovakic in Communism.

NÁRODNÍ CENA ZA DESIGN 2007
Tuto soutěž vypisuje Design Centrum ČR od svého založení, první proběhla v roce 1991. Od té doby bylo uděleno mezinárodními porotami mnoho cen – 18 Národních cen za design, 192 prací získalo ocenění Vynikající design a 325 bylo označeno jako Dobrý design. Porota je mezinárodní a každý rok se jí zúčastní špičky světového designu, tuzemské i designérské osobnosti a řada renomovaných designérů z Německa, Švýcarska, Norska, Francie, Rakouska, Slovenska, Itálie, Irska a Belgie. Tato mezinárodní porota je oprávněna udělit i zvláštní ceny pro osobnosti, práce, média či fi rmy za designérský přínos ve vybraných oblastech. Letošní ceny byly uděleny a slavnostně předány v Betlémské kapli 12. dubna. Bylo jich mnoho, kritéria jsou estetická, ergonomická, ekologická i psychologicko- sociologická. Oděv tam chyběl, móda má mnoho svých soutěží, různé stupně hodnocení a téměř divadelní platformu. Ale design to je nepochybně, a to zcela intimní, na tělo. Má jen trochu jepičí život a je pomíjivý. Je-li dobře vytvořen, má vysokou užitnou, estetickou, ergonomickou, ekologickou i psychicko-sociologickou hodnotu – tedy všechna kritéria, podle kterých se hodnotí kvalita designu. A přece byl u vyhodnocených výrobků textil v podtextu přítomný – v kategorii produktový design dostal Národní cenu Škoda auto Joyster, který je ve stadiu pokročilé studie, vyznačuje se optimismem, dynamikou a sportovním duchem vozu určeného pro mladou a střední generaci. Bude to vůz sportovní, pro střední skupinu uživatelů. A má také úžasné textilní autopotahy v zářivě žluté barvě karoserie, s výrazným plastickým vzorem. Nanotechnologie jsou v ohnisku zájmu mnohých oborů. Titul Vynikající design 2007 získal NANOSPIDER Elmarco, což je špičkové zařízení pro výrobu netkaných textilií z nanovláken. Jedná se o unikátní technologii, která umožňuje produkci nanovlákenných materiálů v průmyslovém rozsahu. Design výrobní linky vychází ze stavebnicové koncepce. Její prostý kubický tvar je vypointován osobitým tvarovým detailem zámku, probíhajícího v místě průchodu textilie. Ztvárnil designér Alexis Appl. A pak že textil nemá aspoň dílek ve velkém světě designu.

Inzerce

Velkoobchodní centrum módy na internetu Doplňky - kontaktní čočky
Krajkové tetování
Módní tetování
vybavení prodejen
Najväčšie výhody podnikania na internete
Účesy | Tisíce účesů, módní střihy, svatební, společenské: účesy pro polodlouhé vlasy, účesy pro krátké vlasy | happyhair.sk | HappyHairShop