MAXI fashion
Jediný bezplatný odborný magazín pro obchodníky z oblasti módy v ČR a SR


Dilema malopodnikatele – kolik finančních prostředků investovat do reklamy?

Dilema malopodnikatele – kolik finančních prostředků investovat do reklamy?

-SB-, foto: profimedia.cz

Většina obchodníků utratí za reklamu zhruba tři procenta svého obratu. Objem těchto výdajů se však pohybuje v rozpětí od nuly až do deseti procent. Například mnohé z malých obchůdků ve velkých nákupních centrech nemusejí do reklamy investovat vůbec nic (samozřejmě kromě výdajů, které jsou již zahrnuty v ceně nájmu). Díky velkým obchodům (silným značkám – tahounům) v sousedství, které do nákupního centra lákají zákazníky a zabezpečují jejich neustálý pohyb, se jejich menší sousedé drží při životě i bez reklamy. Obchod umístěný v izolované oblasti musí samozřejmě do reklamy investovat mnohem více. Marketingová strategie souvisí i s typem zboží, který obchodník nabízí. Jako příklad můžeme uvést třeba obchodníky s nábytkem, kteří za reklamu utratí v průměru pět procent svého obratu.
Marketingové příručky doporučují nastavovat optimální rozpočet na reklamu na základě následujícího klíče: 40 procent celkového objemu výdajů na reklamu investovat do direct mailingu, 20 procent výdajů na reklamu v tisku a odborných katalozích a 30 procent výdajů by mělo poputovat do internetové reklamy.

  • 1. Direct mailing dnes představuje nejdůležitější článek efektivního marketingu. Jeho prostřednictvím je možné měsíčně či dokonce týdně oslovovat množství zákazníků zajímavými nabídkami a zároveň snadno sledovat účinnost takovéto kampaně. Vzhledem k vysoké efektivitě je tato forma reklamy obvykle nejdražší. Mnozí obchodníci dnes vynaloží na direct mailing 40 až 50 procent celkového marketingového rozpočtu, a mnozí dokonce mnohem více.
    Úspěch této formy reklamy spočívá v přímém oslovení konkrétní cílové skupiny. Zákazníci každého obchodníka mají většinou specifické charakterové rysy. Jsou to například sportovci, lidé s nadváhou, svobodní mladí lidé, maminky a podobně. Právě direct mailing nabízí velmi jednoduchý způsob, jak oslovit konkrétní cílovou skupinu.
  • 2. Důležitou formou propagace jsou pro obchodníky také tištěná média. Noviny a časopisy jsou vhodným místem pro reklamu, avšak pouze s podmínkou pravidelného opakování. Chybou mnohých obchodníků je jednorázová reklama a velká očekávání návratnosti vložené investice. Pravidelné opakování reklamy je spolu se spuštěním konzistentní kampaně potřebné také tehdy, když se prodej rozbíhá jen velmi pomalu. Navíc není vhodné nabízet v reklamě zboží, o které zákazníci nemají zájem z toho důvodu, že se chce obchodník zbavit stagnujících zásob. Právě naopak. Reklama má nabízet produkty, které se prodávají nejlépe. A nejlepší reklamou jsou lidé, kteří dané produkty používají!
    Výborným prostředkem zviditelnění jsou firemní zápisy v katalozích, které umožňují lidem najít konkrétní firmu. Důležité jsou samozřejmě korektní kontaktní údaje. Tento způsob zahrnuje lokální tištěné firemní katalogy, stejně jako internetové katalogy.
  • 3. Reklama na internetu je pro dnešní, technicky vyspělou generaci velmi prospěšnou formou propagace. Tato forma reklamy je však často drahá a je také velmi obtížné sledovat její efektivitu. Funkční internetová reklama vyžaduje bezchybné webové stránky, neustálou práci na jejich návštěvnosti a jejich pravidelnou optimalizaci.

Inzerce

Velkoobchodní centrum módy na internetu Doplňky - kontaktní čočky
Krajkové tetování
Módní tetování
vybavení prodejen
Najväčšie výhody podnikania na internete
Účesy | Tisíce účesů, módní střihy, svatební, společenské: účesy pro polodlouhé vlasy, účesy pro krátké vlasy | happyhair.sk | HappyHairShop