MAXI fashion
Jediný bezplatný odborný magazín pro obchodníky z oblasti módy v ČR a SR


Veletržní putování - PRÊT-À-PORTER, WHO’S NEXT a PREMIERE CLASSE

Veletržní putování - PRÊT-À-PORTER, WHO’S NEXT a PREMIERE CLASSE

J. Částková

V září každého roku se více či méně rozhoduje o tom, co se bude nosit příští jaro a léto, případně také, v jakých barvách a textiliích se odehraje módní podzimní a zimní sezona – v září 2011 proběhla nabídka oděvů pro léto 2012 a výběr textilií pro zimu 2012/13. Tak uspěchaný je módní vývoj, aby v hodinu H byly na pultech ty správné věci pro módy chtivé zákazníky. Textilní výroba a konfekce vědí své, chvíli to trvá, než se vyvinou a vyrobí první prototypy, ale s hotovou kolekcí nic nekončí. V této branži není nikdy klid, práce na jedné sezoně je u konce a současně už se přemýšlí o kolekci nové, která vzniká s půlročním odstupem. Inu – módní sezonnost ve dvou fázích je pěkná honička.

PAŘÍŽ má v září pod svými hostitelskými křídly hned dva veletrhy na téma MÓDA. Jeden se jmenuje Pret-à-Porter a jedná se o módní konfekci a doplňky, a druhý, Premiére Vision, je určený oděvním materiálům a doplňkům. Konají se jen se čtrnáctidenním odstupem.

PRÊT-À-PORTER

na výstavišti u Porte de Versailles se konala společně se samostatnými veletrhy Who’s Next, Premiére Classe, veletrhy šperků a bižuterie a také kožených výrobků... Je dobře, že se veletržní správy pro další akci v roce 2012 dohodly na jednotném přístupu, výstavy budou pro příště už pod názvem dominujícího WHO’S NEXT, ale v podtextu zůstane i ten velmi tradiční Pret-à-Porter. Výstava Pret-à-Porter si sice zachovala slušnou úroveň konfekčního zpracování dámských oděvů, ve své koncepci však tak trochu stagnuje, zužuje se jí počet vystavovatelů, kteří se přesouvají do dynamické konkurenční části s nábojem mladé módy. Nicméně tu bylo k vidění mnoho zajímavých typů dámských šatů, kalhot, kompletů, mnoho designérských nápadů a také velké množství doplňků, které byly takzvaně ve škále od zdi ke zdi: modelům se současným a vytříbeným designem i s etnickými inspiracemi nebo spíše originály však tu patřila velká část plochy zemím Blízkého i Dálného východu. Pret-à-Portet – tradiční trendová přehlídka se statickým předvedením modelů jednotlivých vystavovatelů, které byly seřazeny do námětových skupin: černá, nové zlato, klasika s humorem, magie, folklor a dále nové formy. Trendové fórum s tendencemi pro jaro a léto příštího roku tentokrát vytvořili jednotliví designéři. Tendence představovaly poněkud nesourodá témata, která byla složena do jednoho celku.

WHO’S NEXT a PREMIERE CLASSE

– komplex, který překvapil svým rozsahem. Tradičně nechyběla značková móda mladých a street styl, kde bylo soustředěno mnoho výrobců jeansového oblečení, sportovní obuvi, tašek, plavek, doplňků – přesně tak, jak to dnes vyžaduje komplexní pohled na odívání. Velmi zajímavé byly malosériové kolekce butikového charakteru, pečlivě vyvzorované jednotlivými designéry a ateliéry. Nápadité formy, kombinační řešení, novodobé vrstvení a také vytříbený výběr materiálů a vzorů s kombinačními možnostmi staví tuto část do velmi příznivého světla současné módy. Nabídka byla široká a zahrnovala strohá i členitá řešení forem, retro i folklorní inspirace. Barevné škály se pohybovaly od čistě bílé přes jemně zastřené sofistikované pastely, živé a jasné letní barvy až po syté tóny, neutrály a černou barvu. V současné době prakticky neexistuje žádná dominantní barva sezony. Přehlídka tohoto komplexu byla dynamická a taneční, s mnoha působivými choreografickými nápady a příběhy.

Inzerce

Velkoobchodní centrum módy na internetu Doplňky - kontaktní čočky
Krajkové tetování
Módní tetování
vybavení prodejen
Najväčšie výhody podnikania na internete
Účesy | Tisíce účesů, módní střihy, svatební, společenské: účesy pro polodlouhé vlasy, účesy pro krátké vlasy | happyhair.sk | HappyHairShop