MAXI fashion
Jediný bezplatný odborný magazín pro obchodníky z oblasti módy v ČR a SR


Kolik utratí Češi za sportovní vybavení a oblečení – a za co konkrétně?

zdroj: Styl&Kabo

V únoru 2010 se na brněnském výstavišti konal společně s veletrhy módy veletrh STYL & KABO 3. ročník veletrhu S1 – vybavení pro outdoorové a zimní sporty. Pro společnost Veletrhy Brno realizovala agentura Ipsos Tambor průzkum spotřebního a nákupního chování v oblasti sportovního vybavení a oblečení.
Výzkum proběhl v lednu 2010 na reprezentativním vzorku populace ČR starší 15 let, a to v rozsahu 1038 respondentů. Jedním z hlavních zjištění výzkumu bylo, že průměrná útrata české populace za sportovní vybavení a oblečení činila za rok 2009 přibližně 4800 korun.
Oblíbenost sportovních aktivit
Češi mají nejvíce v oblibě turistické výlety v rámci České republiky, během posledního roku vyrazilo na minimálně čtyřhodinový výlet alespoň jednou 70 procent populace a téměř čtvrtina populace se vypravila na výlet dokonce častěji než pětkrát. Polovina Čechů byla alespoň jednou na cyklovýletu (v minimální délce čtyři hodiny), čtvrtinu populace pak můžeme označit za aktivní cyklisty – na cyklovýlet vyrazili více než pětkrát. Stále větší oblibě se těší také zimní sporty. Na lyže či snowboard do tuzemských hor vyrazilo alespoň jednou 30 procent Čechů, do zahraničí ale jenom 17 procent. Aktivnější jsou v tomto směru mladí lidé do 34 let a lidé s vyšším vzděláním. Na cyklistický výlet vyrážejí častěji muži, v ostatních aktivitách nebyly mezi muži a ženami zjištěny významnější rozdíly.
Nákupní chování v oblasti sportovního oblečení a vybavení
Jak vyplývá z jiných výzkumů společnosti Ipsos Tambor, česká populace v době ekonomické krize výrazně více zvažuje své útraty, přesto však více než třetina populace plánuje nákup nějakého sportovního oblečení. Dalších 27 procent plánuje nákup funkčního prádla, přibližně čtvrtina populace nákup obuvi pro turistiku či horolezectví nebo oblečení pro zimní sporty. Koupi sjezdových lyží plánuje devět procent, snowboard šest procent a běžecké lyže pět procent populace. Sportovní oblečení a vybavení lidé nejčastěji nakupují ve specializovaných sportovních obchodech typu Sportissimo nebo Intersport (53 procent), 32 procent nakupuje prostřednictvím internetu, 28 procent v hypermarketu či supermarketu a 22 procent ve specializovaných outdoorových prodejnách typu HUDY sport, Rockpoint apod. Velký význam pro rozhodnutí o nákupu mají doporučení kamarádů či příbuzných (48 procent). Lidé se dále rozhodují díky informacím na webových stránkách výrobců (32 procent) či na specializovaných sportovních webových stránkách (25 procent). Sportovní časopisy jsou zdrojem informací zejména pro muže.
Za sportovní oblečení a vybavení utratili loni lidé v průměru 4780 korun. Více za sportovní oblečení – vybavení utráceli lidé s vyšším vzděláním a také lidé mezi 25 a 44 lety. Markéta Pavelková, Account Manager agentury Ipsos Tambor, k tomu dodává: „Pěší turistika a cyklistika jsou u české populace dlouhodobě nejoblíbenějšími sportovními aktivitami. Významnému nárůstu zájmu se těší i outdoorové aktivity a zimní sporty – tyto oblasti lze do budoucna považovat za velmi perspektivní. To vše souvisí i s postupným příklonem spotřebitelů ke zdravějšímu životnímu stylu.“

Inzerce

Velkoobchodní centrum módy na internetu Doplňky - kontaktní čočky
Krajkové tetování
Módní tetování
vybavení prodejen
Najväčšie výhody podnikania na internete
Účesy | Tisíce účesů, módní střihy, svatební, společenské: účesy pro polodlouhé vlasy, účesy pro krátké vlasy | happyhair.sk | HappyHairShop