MAXI fashion
Jediný bezplatný odborný magazín pro obchodníky z oblasti módy v ČR a SR


$o[nazov]

Muži v „elasťácích“ aneb budou megíny novým módním hitem?

Muže v legínách jsme doteď s oblibou sledovali jen na baletních představeních nebo rockových koncertech, brzy však možná zaplní i ulice. Novým hitem v pánské módě by se měly stát tzv. megíny neboli pánské legíny. V tento scénář věří jejich „otcové“, zakladatelé společnosti Meggings Man Clothing z Chicaga. Inspirováni úspěchem dámských legín a povzbuzováni přáteli z módní branže spustili v prosinci Adam Freck a Andrew Volk online prodej megín a podle jejich slov se z nich okamžitě stal zákaznický hit. Momentálně jejich kolekce zahrnuje 14 různých stylů a barev ve velikostech od M po XL s cenou kolem 22 eur.

SB

$o[nazov]

STYL a KABO vstupní brána na středoevropský módní trh

Veletrhy módy STYL a KABO se na brněnském výstavišti konají 2x ročně již od roku 1993. Od svého vzniku se profilovaly jako specializovaná B2B přehlídka módního průmyslu.

Styl a Kabo

$o[nazov]

OPTIMISTICKÉ NÁLADY pro léto 2014

Trendy bižutérie a zdobných předmětù podle veletrhu BIJORHCA – Paříž Čtyři námětové skupiny, které jsou vytipovány pro nastávající jarní a letní sezónu, mají letní optimistickou náladu a shrnují nové vize pro bižutérii a outfity.

Jana Částková

$o[nazov]

MÓDNÍ KURIOZITY

Módní tvorba má svá úskalí, občas se něco nepovede a výsledek je komický. Někdy jde o záměr tvůrce šokovat, ale u nás jde o tu první možnost a milé pobavení. Nic se nemá brát smrtelně vážně, především ne v módě. Ta by se měla, přes všechen svůj ekonomický a funkční účel, brát s mírným nadhledem. S ním se pobavíme nad některými ukázkami z velmi současného módního světa i my.

Jana Částková

$o[nazov]

STREETSTYLER

Pouličná móda mladých a vysoká móda prehliadkových mól sú v neustálom dialektickom procese. Obe sa navzájom inšpirujú a posúvajú jedna druhú ďalej. V rôznych časoch ťahá vždy jedna z nich za dlhší koniec, momentálne, zdá sa, sa miska váh presunula na stranu ulice. V móde sa kladie silný dôraz na individualitu a dôležitými hráčmi módneho priemyslu sa stali bežní módni nadšenci a autori módnych blogov, ktorých stránky denne navštevujú mnohí používatelia internetu len preto, aby videli, čo a ako si ich obľúbení blogeri obliekli. Blesky fotoaparátov počas týždňov módy sa už nesústredia výlučne na prehliadkové móla, ale obracajú sa i smerom na „obyčajných“ návštevníkov. Zopár trendy outfitov z „zvonka“ prinášame i my.

SB

$o[nazov]

TRENDOVÉ INSPIRACE Z VYŠÍCH PATER MÓDY 2014

Leden je v módním světě velmi frekventovaným měsícem. Hned po Novém roce začínají akce a aktivity. Veletrhy módní konfekce pro dámy, pány, děti, veletrhy s nabídkou prádla pro všechny, veletrhy s doplňky a zdobnými předměty... A téměř současně začínají módní přehlídky v Miláně a v Paříži. Pojďme se společně podívat na zlomek tohoto dění. Částečně se ale vrátíme i k přehlídkám v druhé polovině roku 2013.

Jana Částková

$o[nazov]

TA LÉTA DEVADESÁTÁ Trendy v dámské konfekci sezóny jaro/léto 2014

Přinášíme vám trendy nadcházející sezóny, jejichž náznaky se objevovaly už v předcházejících sezónách, ale nyní se projevily naplno a ve velkém. V duchu retro návratů se tentokrát návrháři zmocnili devadesátých let a ozdobili svoje kolekce flanelovými košilemi, roztrhanými džínsy, sportovními či nadměrnými overaly, volnými kalhotami, krátkými svršky, a dokonce igelitovými taškami. Proberme to podrobně.

- SB -

$o[nazov]

KVALITNÍ ČÍNSKÝ TEXTIL

CBTC (China Brand Trade Center) organizuje 18. září 2013 tematický Obchodní den módy a textilu, který se bude konat v Asiacentru v Budapešti. Cílem této akce je zprostředkování kontaktů firem z regionu střední Evropy s tím nejlepším, co mohou nabídnout čínští výrobci, přinést nové možnosti pro zvyšování konkurenceschopnosti a rozšiřování portfolia zboží. Kromě 42 vystavovatelů, kteří mají ve středisku CBTC v Asiacentru stálé expozice, je očekávána účast množství dalších čínských výrobců.

OB

$o[nazov]

A máme ji tady! Tak dlouho očekávanou…Ptáte se koho? Co? Přece plavkovou sezónu!

Zajisté již formujete postavu už nějaký ten pátek a nyní už zbývá vybrat ten správný kousek, ve kterém vaše křivky skvěle vyniknou, a zároveň budete in.

OB

$o[nazov]

Na jeden lístek z Paříže do Kodaně

Akce Copenhagen Fashion Week a WHO’S NEXT PRÊT-A-PORTER PARIS vytvořily exkluzivní partnerství, na jehož základě poskytne vstupenka na další WHO’S NEXT PRÊT-A-PORTER PARIS, konající se mezi 6. – 9. červencem 2013, svým návštěvníkům zároveň přístup k dánským veletrhům CIFF, Gallery Int. Fashion Fair and Vision, které se uskuteční mezi 8. – 10. srpnem letošního roku. Dánské vstupenky budou zase naopak platit v Paříži.

OB

$o[nazov]

Doplňky nekončí u kabelek, kontaktní čočky, jak jste je neznaly.

Navštivte Happyhairshop.cz, kde najdete široký sortiment nedioptrických barevných a crazy čoček pro každou příležitost. Kromě toho vás zde potěší i velký výběr dalších doplňků, jakými jsou lidské clip-in vlasy, clip-in ofiny a mnoho dalších atraktivních doplňků. Překvapte své okolí a buďte každý den jiná.


$o[nazov]

Spodní prádlo - ideální dárek na Valentýna

Jestliže tápete a stále nemůžete přijít na ten nejoriginálnější dárek, máme pro vás několik tipů. Plyšová srdce i parfémy už dávno vyšly z módy, nejspíš ani hřejivé ponožky či hrnek nebude to pravé ořechové. Chcete-li svou drahou polovičku opravdu příjemně překvapit a užít si tak svátek zamilovaných se vším všudy určitě zvolte nějaké luxusní erotické prádlo.

OB

$o[nazov]

Užijte si kvalitu a nakupujte pouze značkové spodní prádlo!

Koupit kvalitní spodní prádlo dnes není vůbec jednoduché. Na trhu je totiž obrovské množství různých padělků a napodobenin, které na první pohled od originálu nerozeznáte. Jenže ty mají výrazně menší kvalitu a navíc se ukazuje, že zakoupením podvodně vyrobeného zboží si můžete přivodit zdravotní problémy.

-sb-

$o[nazov]

Přehlídková mola hlásí velkolepý návrat kožešin na módní scénu!

Nová zimní sezóna přichystala velkolepý návrat kožešin na módní scénu. Snad žádný velký módní tvůrce, salón či ateliér nevynechá ve své kolekci kožich, kožíšek nebo aspoň kožešinový límec, čepici, lem či boa. A tak po mole módní krásy kráčí lišky, medvědi, králíci i drobná kožešinová zvířátka.

J. Částková

$o[nazov]

Kodaň - výkladní skříň skandinávské módy

Dánsko je zemí, kterou každý zná, a přece si málokdo vzpomene na víc než Lego nebo Hanse Christiana Andersena. Ti s větším rozhledem si možná vzpomenou na Tycha Brahe anebo režiséra Larse von Triera, případně filozofa Sörena Kiergegaarda – tam však naše znalosti této malé skandinávské země většinou končí.

-SH-

$o[nazov]

Malí Seveřané - Trendy dětského oblečení pro módní sezónu jaro/léto 2013 z Kodaně

Kodaňský veletrh CPH Kids nabídl v srpnu vystavovatelům, návštěvníkům i zástupcům médií přehlídku dětské módy, na které byly prezentovány základní trendy pro sezónu jaro/ léto 2013. Svoje modely určené pro děti na této show představily značky Christina Rohde, BangBang Copenhagen, PopUpShop, Poppy Rose, Molo, Indikidual, Soft Gallery, Mads Nøregård, Mini Rodini, Kulör, Knast by Krutter, New Generals Mini Nümph, MarMar Copenhagen, Angulus, Petit by Sofie Schnoor, I Dig Denim, Ziestha, Mini A Ture, Lego Wear, Ebbe, Småfolk, FUB, Serendipity, Sprout by Gro, Katvig, Petit Nord, Nova Star a další.

-SH-

$o[nazov]

Skandinávská móda přistupuje k minimalismu novým způsobem

Kodaňský týden módy tradičně otevírají jasné čisté linie a ukončují výhradně přiléhavé, mnohovrstevné dlouhé košile. Skandinávská móda je velmi oblíbená – a proto je její odbyt zaručený. Její proslulé čisté a minimalistické linie zaručují úspěch mnohým značkám, protože uspokojují vkus žen, které hledají jednoduché a nenásilné formy elegance, čímž se většinou vyhnou módním rizikům. Nadčasovost modelů z nich tudíž dělá bezpečnou investici.

-SH-

$o[nazov]

Veletržní putování - První módní náměty podzim 2012 - Première Vision

Září a říjen jsou měsíce veletržní. Do krátkého časového úseku je jich natěsnáno opravdu mnoho, a to nejen z módního světa. Kumulace je dána neúprosnými obchodními termíny a absencí aktivit v prázdninovém čase, ale mnohé se stihnout dá.

J. Částková

Nezanedbatelné drobnosti - Trendy funkčních doplňků oděvů podzim/zima 2013/14

Sice jsou v souladu s trendy oděvních textilií a oděvů, ale přeci jen si jdou svou vlastní specifickou cestou. I tak drobné předměty, jako jsou knoflíky, přezky, zapínání, závěry, druky, koncovky různých stahovačů, zipů, lemy či jiné zdobné detaily prochází svým vývojem a do budoucích sezón nabízí vize a směry, které vychází z inspiračních témat a jsou podpořeny současnými možnostmi techniky a technologie.

J. Částková

$o[nazov]

První vize - první barvy, vzory, nápady pro podzim-zimu 2013/14

Bude to opulentní, sexy a smyslná sezóna? Ano, vrací se zpátky po letech a tváří se trochu jinak. Význam pocitů začíná už u barev, které budou temné a intenzivní v kontrastu s lehkými a transparentními odstíny. Materiály budou pozitivně „dráždit“ naše smysly, budou plné neočekávaných překvapení v podobě nápadných zdobných efektů nebo i v prosté sportovní, vizuálně nenápadné dokonalosti. Osvobození od nedávné minulosti přinesou i inovované bohaté siluety. Nového je v nové sezóně mnoho, ale posloupnost tu zůstává. Trendy se prosadí ve třech tematických polohách – příbězích módy

J. Částková

$o[nazov]

Kuriozity - móda nás baví! (Kruhy, To nejsou boty do roboty...)

Móda nemá ve své rozmanitosti jen vážnou a seriózní profesní stránku, často ráda šokuje, často poskytuje vtipnou podívanou či hru.

J. Částková

$o[nazov]

Rubrika pojmů - Kilt, Tartany, Tvíd, Glenček, Fiškret

Pojmy pocházející z Anglie – tentokrát půjdeme pro názvy přímo do jejich kolébky

J. Částková

$o[nazov]

Únorové veletrhy módy STYL - KABO jsou za dveřmi

Jubilejní 40. srpnové veletrhy módy jsou úspěšně za námi a ty únorové jsou již v očekávání. Tým pořadatelů připravil pro všechny vystavovatele lákavou nabídku zvýhodněných cen za pronájem výstavní plochy. V pořadí již 41. ročník kontraktačních veletrhů módy STYL a KABO, které jsou stále určeny pouze obchodníkům, začnou v neděli 17. února 2013 a potrvají do úterý 19. února 2013.


$o[nazov]

Udělejte těchto 5 opatření pro svoje webové stránky a získejte tak více zákazníků

Jak přinutit někoho, kdo zavítal na vaše stránky, aby na nich setrval i nadále – a stal se vaším zákazníkem? Přinášíme vám pět jednoduchých nápadů, jak změnit váš web, aby zaručil přeměnu obyčejných návštěvníků na zákazníky.

-SH-

$o[nazov]

Tvůrčí úspěch studentů

Vyšší odborná škola oděvního návrhářství z pražských Holešovic si připisuje další bod k dobru. V rámci semestrálních prací se loňský 1. ročník přihlásil do mezinárodní soutěže JEANSATION 2012 na téma The Friendly World by Denim nebo také 100x denim, 100x jinak.

J. Částková

Vlnap vydělal necelý milion, výsledek ovlivnily i ceny surovin

Výrobce textilních přízí Vlnap Nejdek vykázal za loňský rok zisk přes 900 000 korun. V předchozím roce to bylo více než 15,8 milionů korun. Hospodářský výsledek ovlivnil mimo jiné výrazný růst cen všech surovin, zejména vlny.

zdroj ČTK

$o[nazov]

PVH a Warnaco vytvoří jednu z největších oděvních firem na světě

Oděvní společnost PVH Corp, která vlastní značky Calvin Klein či Tommy Hilfiger, se dohodla na koupi výrobce spodního prádla a sportovního oblečení Warnaco Group za 2,9 miliardy USD (téměř 56 miliard Kč) v hotovosti a akciích.

zdroj ČTK

$o[nazov]

Nike prodala Umbro skupině Iconix Brand Group za 225 milionů USD

Největší světový výrobce sportovního oblečení a obuvi Nike Inc. prodal svou značku Umbro skupině Iconix Brand Group za 225 milionů dolarů (asi 4,3 miliardy korun). Transakce by měla být dokončena ještě letos. Firma o tom informovala v tiskové zprávě.

zdroj ČTK

$o[nazov]

Chanel e-komerci nevyužije

Chanel, jedna ze světově nejžádanějších módních značek, nemá v plánu, že by spustila onlineový prodej svých produktů. Společnost upřednostňuje návštěvy zákazníků ve svých buticích a udržování tradice značky. Prezident značky – Bruno Pavlovsky – prohlásil, že prodej jejich oblečení je určen do kamenných prodejen, kde mají zákazníci k dispozici služby zaměstnanců...

zdroj ČTK

Louis

Louis Vuitton je nejlepší světovou módní značkou

Podle nedávné studie, kterou na svých stránkách publikovala společnost Interbrand.com a která hodnotí společnosti z celého světa, je nejlepší světovou značkou v módním sektoru Louis Vuitton. Pořadí firem je určeno jejich celkovou vyprodukovanou hodnotou za rok.

Mgr. Ondrej Bagin

H.I.S

H.I.S dámské a pánské módní trendy z kolekce Podzim/zima 2012/13

Praha, 28. června 2012 - Petrolejová, vínově červená, cihlově oranžová nebo hořčicově žlutá. Tyto podzimní tóny převládají v nové dámské kolekci H.I.S pro období Podzim/zima 2012/13. Doplňují je klasické šedé tóny a černá. Pro nadcházející sezónu nabízí H.I.S také několik atraktivních triček, topů a svetrů s různými variantami dlouhých rukávů. Absolutní hit představují džíny z kolekce „Enjoy your Denim“ se speciálním střihem.

Maxifashion

Pánská

Pánská zimní móda bude přát odvážným

Nová zimní sezóna 2012/13 přináší do mužských šatníků originalitu a odlišnost. Přehlídky světových návrhářů nabídly mnoho nápadů, díky nimž si každý muž může vytvořit vlastní, jedinečný styl. Už jen se nebát experimentovat!

-SB-

Několik

Několik způsobů jak zvítězit nad konkurencí pomocí rozmazlování zákazníka

V současných tvrdých ekonomických podmínkách stojí malí podnikatelé tváří v tvář přetěžkému úkolu: udělat mnohem více s mnohem menším množstvím prostředků. Pomocnou rukou pro vás se může stát publikace amerického autora Eda Hesse, profesora univerzity ve Virginii, s názvem Growing and Entrepreneurial Business: Concepts & Cases. Hess ve své knize připomíná podnikatelům, že i když mohou vždy odkrajovat z cen a z rozpočtu, nikdy nemají odkrajovat ze služeb svého zákaznického servisu.

-SB-

Trendy

Trendy 2013 - Jepičí život módního světa

Je za tím půl roku práce, hodně starostí – a také peněz. Půl roku se vymýšlejí a připravují nové kolekce, které pak během chvilky předvedení na molu rychle zestárnou...

J. Částková

Veletžní

Veletžní putování - Pitti Immagine Uomo a Pitti Women

Letošní léto začalo naplno topit téměř v celé Evropě a její jižní část měla ještě o něco víc stupňů, než bývá v tuto dobu obvyklé. U moře, bazénu a na pláži jsou vedra ještě k unesení, ale ve městě to je hotové peklo. Ve Florencii však brzy zapomeneme na fyzické útrapy, protože nabídka historického i současného města je nevyčerpatelná. Památky, umění, architektura na jedné straně, výtečné gastronomické zážitky z toskánské kuchyně na té opačné a pak samozřejmě veletrh módy – tam zpravidla návštěvník nevnímá teplo ani únavu. Na výstavě módní konfekce pod souhrnným názvem Pitti Immagine je vždy na co koukat a profesně se realizovat.

J. Částková

Veletrhy

Veletrhy GDS a GLOBAL SHOES startují do dalšího ročníku

Zajímavé nové značky a témata, jako například trvalá udržitelnost, jsou středem nadcházejícího veletrhu GDS


Ocenění

Ocenění Press Grand Prix získala kontroverzní reklama Benettonu

Na Mezinárodním festivalu kreativity v Cannes vyhrála cenu Press Grand Prix kontroverzní kampaň italské módní značky Benetton s názvem UNHATE (NE – nenávist), která zobrazuje líbající se světové lídry s rozdílným světonázorem...

zdroj: ČTK

Tepláky

Tepláky v Rusku mohou být luxus i miliardový byznys

Ať ruská olympijská výprava přiveze z Londýna záplavu medailí, anebo pohoří jako ve Vancouveru, jeden vítěz se zdá být předem jasný. Výrobce sportovního oblečení Bosco di Ciliegi (ve volném překladu Višňový sad), který letos obléká do olympijského nejen Rusy, ale i Ukrajince a Španěly...

zdroj: ČTK

Češi

Češi a obuv – co nosí, kde nakupují a za kolik?

Průzkum: Češi nakupují obuv prakticky, ovlivňují je i slevy; Nosit kvalitní českou obuv je trend

zdroj: ČTK

Školní

Školní aktivity

Je zase konec jednoho školního roku a za studenty odborných škol se zaměřením na oděvní tvorbu je spousta práce i trápení...

J. Částková

Zaměstnat, nebo nezaměstnat rodinu a přátele ve svém malém podniku?

Pokud vlastníte malý podnik, pravděpodobně budete v určitém bodě v pokušení zaměstnat příbuzného či blízkého přítele – ať už proto, že zoufale hledají práci, anebo z toho důvodu, že skutečně potřebujete pomoc někoho, koho již znáte a komu můžete důvěřovat. Avšak dříve, než přivedete „na palubu“ svého nejlepšího přítele, švagra anebo sestřenici, zvažte všechny klady a zápory, které s sebou zaměstnání rodiny nebo přátel přináší.


Kuriozity

Kuriozity - zábavný šok, inkognito, barevní statici

Módní svět nabízí kromě funkční krásy také celou řadu, kulantně řečeno, zvláštností a úsměvných kreací. Říkejme jim kuriozity a pobavme se jimi. S rostoucí konkurencí v branži a vstupu zemí někdejšího třetího světa do módní tvorby vyrážejí nejrůznější excesy jako houby po dešti. Někdy se snaží autoři na sebe upozornit, někdy si z nás skrytě utahují a jindy to myslí smrtelně vážně. Doufejme, že jde spíš jen o tu legraci, vždyť móda je i přes velký byznys stále ještě hra.

J. Částková

Blíží

Blíží se jubilejní 40. ročník veletrhů ST YL a KABO

Ve dnech 19. do 21. srpna 2012 proběhne v Brně na výstavišti tradiční prezentace módních značek, novinek a trendů pro sezonu jaro–léto 2013 – a to jako jediná v České republice a na Slovensku.


Profil módního tvůrce

Martina Nevařilová

J. Částková

Ekonomický

Ekonomický vývoj textilního a oděvního průmyslu za rok 2011

Tržby textilního a oděvního průmyslu dohromady (TOP) zaznamenaly výrazný růst oproti stejnému období minulého roku. Tahounem tohoto růstu byl zejména textilní průmysl, který rostl o úctyhodných 13,1 %, přičemž toto oživení bylo v loňském roce způsobeno především oživením poptávky (zejména z Německa).

zdrok: ATOK, foto: profimedia.cz, ATOK

SERIÁL:

SERIÁL: Světové módní veletrhy očima obchodníka - GDS Düsseldorf (obuv z celého světa na jednom místě)

Naší úlohou během návštěv odborných výstav obyčejně bývá, abychom si všímali nových trendů a směřování módního průmyslu – tentokrát jsme se však rozhodli podívat se na GDS z pohledu obchodníka. Co přináší návštěva největšího obuvnického veletrhu obyčejnému maloobchodníkovi, který má zájem o otevření nových obzorů, popřípadě si pohrává s myšlenkou dovozu nové značky?

-OB-, foto: GDS

Doplňky

Doplňky sezony Podzim – Zima 2012/2013 ve znamení coincidentia oppositorum

Trendy nadcházející sezony ukazují, jak je možné povýšit syntézu antagonistických prvků na neopakovatelné a jedinečné kreace. Podzimní a zimní sezona bude opět klást důraz na originalitu – její cílovou skupinou jsou proto sebevědomé ženy, které touží po odlišnosti. Výrazné doplňky budou nevyhnutelností. Stejně jako hlavní konfekce budou také doplňky kombinovat zdánlivě nekombinovatelné: jemné materiály spolu s tradičními pleteninami, retro styly s moderními, maskulinními prvky se ženskými. Hlavním mottem se stává oslava multikulturality a touha po toleranci.

-SB-, foto: profimedia.cz

NÁZVOSLOVÍ

NÁZVOSLOVÍ – již ne podle abecedy, ale podle tématu – MÓDA

Začneme od vrcholu pyramidy - Haute couture, PRET-À-PORTER, Zakázkové krejčovství, Měřenka, Ateliéry módní tvorby

-SB-, foto: profimedia.cz

Snižují

Snižují slevy a výprodeje váš zisk?

Slevy a výprodeje jsou „starodávnou“ marketingovou strategií a oblíbeným lákadlem zákazníků. Jsou však tím správným nástrojem také pro vaše podnikání?

-SB-, foto: profimedia.cz

Žena

Žena a úspěch (aneb O tom, jak bořit některé mýty).

Obraz silné, moudré a cílevědomé ženy na řídícím pracovišti není dnes ničím výjimečným. Navzdory tomu si mnohé dámy i nadále stěžují na nedostatek pochopení a ocenění.

-SB-, foto: profimedia.cz

Dilema

Dilema malopodnikatele – kolik finančních prostředků investovat do reklamy?

Většina obchodníků utratí za reklamu zhruba tři procenta svého obratu. Objem těchto výdajů se však pohybuje v rozpětí od nuly až do deseti procent.

-SB-, foto: profimedia.cz

Pánská

Pánská móda se stává významným pohonem růstu luxusního trhu

Pánská móda se v poslední době stává důležitým pohonem růstu prodeje luxusního zboží, shodují se zástupci předních výrobců luxusní pánské módy. Ať už je to touha být elegantní jako Don Draper z televizního seriálu Mad Men, potřeba vypadat dobře na přijímací pohovor nebo jen zájem o nové "hadry", muži stále více utrácejí za luxusní oblečení a podle manažerů tento trend bude pokračovat i nadále.

Zdroj: ČTK, foto: profimedia.cz

Aktivisté:

Aktivisté: Mnohé džíny se vyrábějí zdraví škodlivou metodou

Některé oděvní značky prodávají džíny bělené takzvaným pískováním, ačkoliv tato metoda stojí dělníky z rozvojových zemí zdraví, tvrdí britská organizace Clean Clothes Company (CCC). Česká nezisková společnost NaZemi zároveň upozornila, že tyto džíny se prodávají i v ČR.

Zdroj: ČTK, foto: profimedia.cz

Podzimní

Podzimní a zimní pánská casual móda 2012

- vychází z klasických forem.
Odklon pánských módních oděvů od formálních klasických typů je patrný již několik sezon. Souvisí to s vývojem, který má přímou souvislost se zrychleným tempem životního stylu.

J. Částková

Plavková

Plavková sezona 2012 bude opět eklektická

Na pláže budoucího léta se můžeme již dopředu těšit. Důvodem jsou samozřejmě trendy ženských plavek, které předvedli světoví designéři. Podle nich by se pláže mohly hemžit jasnými barvami, etnickými a zvířecími motivy a dech vyrážejícími střihy. Nyní si řekněme o jednotlivých trendech plavek pro módní sezonu léto 2012 trochu více.

-SB-

Velké

Velké společenské toalety

Investice do velkých společenských šatů jsou velkou investicí s jepičím životem. Kdo si však může dovolit použít nákladnou a nápadnou róbu víckrát v jedné sezoně a lokalitě? Ale pár vyvolených jistě je – a právě pro ně jsou určeny modely významných značek. Končí jimi téměř každá módní show a jsou takovým bonbonkem na již tak krásném dortu.

J. Částková

BOOM

BOOM on-line módy v Číně

Čínu zasáhlo v poslední době nové šílenství. Je jím on-line nakupování. Na čínském e-trhu v současné době funguje více než pět milionů on-line obchodů nebo obchodníků. Některé z nich jsou v rukách velkých korporací, avšak mnohé jsou řízeny z malých bytů nebo dokonce studentských internátů. Například Zhang Qiaoli řídí svůj on-line byznys ze své ložnice. Její podnikání spočívá v tom, že z webových stránek Taobao nakupuje od velkoobchodů oblečení a módní doplňky, které dále prodává konečným spotřebitelům.

-SB-

Veletržní

Veletržní putování - PRÊT-À-PORTER, WHO’S NEXT a PREMIERE CLASSE

V září každého roku se více či méně rozhoduje o tom, co se bude nosit příští jaro a léto, případně také, v jakých barvách a textiliích se odehraje módní podzimní a zimní sezona – v září 2011 proběhla nabídka oděvů pro léto 2012 a výběr textilií pro zimu 2012/13. Tak uspěchaný je módní vývoj, aby v hodinu H byly na pultech ty správné věci pro módy chtivé zákazníky. Textilní výroba a konfekce vědí své, chvíli to trvá, než se vyvinou a vyrobí první prototypy, ale s hotovou kolekcí nic nekončí. V této branži není nikdy klid, práce na jedné sezoně je u konce a současně už se přemýšlí o kolekci nové, která vzniká s půlročním odstupem. Inu – módní sezonnost ve dvou fázích je pěkná honička.

J. Částková

Šicí

Šicí stroj dal světu kočovný herec Isaac Merrit Singer

Za vynálezce šicího stroje je označováno několik nadšenců, avšak jen jeden z nich má mezi nimi zvláštní postavení. Již několik generací švadlenek používá pro šicí stroj název „singrovka“. Toto značení je odvozeno od jména Američana Isaaka Merritta Singera, který sice šicí stroj jako takový nevynalezl – pouze zdokonalil práci svých předchůdců – tyto pomocníky švadlenek však přizpůsobil ke snadnému použití ve všech domácnostech. Od narození „otce“ šicích strojů, který se dlouhou dobu živil jako herec u kočovné společnosti, uplynulo 27. října 200 let.

zdroj: čtk

Rubrika

Rubrika pojmů - Zvonová sukně, zavinovací sukně, zvonové kalhoty, zip, zákrut...

HESLA z oblasti textilního a oděvního názvosloví – tentokrát začínající písmenem Z. Jsme již téměř na konci roku – a také na konci naší abecedy.

J. Částková

Kuriozity

Kuriozity - Balonky, ptákoviny, vrabčí hnízda, naruby...

MÓDA PŘEVÁŽNĚ NEVÁŽNĚ – výstřelky z módních kolekcí napříč světem

J. Částková

Rubrika

Rubrika pojmů - Vlákno, vlna ovčí, vesta, výstřih...

Blížíme se ke konci abecedy – písmeno V je v textilním a oděvním názvosloví slušně zastoupeno.

J. Částková

Kuriozity

Kuriozity - Krakoví, v pisoár oděna, zakuklenci, kostřička...

Módní tvůrci vytvářejí v dobré víře i řadu kuriózních kreací. (A nebo si z nás jen dělají legraci?)

J. Částková

Módní

Módní proměny 2011/2012

Spirála či kolotoč kolem módy se zase na začátku roku roztočil. Už nestačí jenom Týdny módy v tradičních módních metropolích, jakými jsou Miláno–Paříž–Londýn a New York.

J. Částková

Ve

Ve světě materiálů - Premiere Vision 2011

PREMIÈRE VISION je veletrh oděvních materiálů, který se honosí všemi nej… příponami. Jen tak namátkou: největší, nejnavštěvovanější, nejodbornější – a taky první v sezóně… zkrátka první nositel módních prognóz. Kde jinde by měl mít své pole působnosti než v Paříži.

J. Částková

Žít

Žít s designem, Miláno 2011

Výrobci nábytku zvolili tak trochu vyčkávací metodu, která prosazuje spíše lineární čisté až strohé formy.

J. Částková

Rubrika

Rubrika pojmů - ujímání, úprava, ušanka

Tentokrát písmenko U. Už se blížíme ke konci abecedy!

J. Částková

Kuriozity

Kuriozity - Ptačí boty, Oděvní origami, Čepýrení

Móda s úsměvem – a často i s vtipem

J. Částková

RESTART

RESTART

Půlroční práce studentů Vyšší odborné školy oděvního návrhářství v Praze přinesla své ovoce. Strasti při tvorbě byly korunovány módní přehlídkou v neobvyklém prostředí, kam se člověk normálně nedostane.

VOŠON a SPŠO Praha

Mezinárodní

Mezinárodní veletrhy módy STYL&KABO

Mezinárodní veletrh módy STYL bude v srpnu elegantnější. Na brněnském výstavišti bude nainstalován nový výstavářský systém PREMIUM. Po barevném rozlišení jednotlivých branží je to další krok, kterým pořadatelé zatraktivní jednotlivé expozice.


Veletrh

Veletrh Texprocess

Texprocess je nový mezinárodní veletrh pro zpracování textilu a pružných materiálů, jehož premiérový ročník se koná ve Frankfurtu nad Mohanem v termínu od 24. do 27. května 2011. Koncepčním partnerem veletrhu Texprocess je německá asociace VDMA Garment and Leather Technology. Partnery veletrhu jsou Euratex (The European Apparel and Textile Confederation) a IAF (International Apparel Federation).


Britský prodejce oděvů M&S se po deseti letech vrací do Francie

Největší britský prodejce oděvů Marks & Spencer Group PLC se po deseti letech vrátí do Francie.

zdroj: čtk

Výrobce luxusní obuvi Louboutin žaluje kvůli červené podrážce YSL

Výrobce luxusní obuvi Christian Louboutin S. A. podal u okresního soudu na Manhattanu žalobu na konkurenčního výrobce luxusního zboží Yves Saint Laurent S.A.S.

zdroj: čtk

Hugo Boss letos očekává další růst díky Číně a expanzi prodejen

Německý výrobce luxusních oděvů Hugo Boss letos očekává nárůst tržeb nejméně o 12 procent a zisku o 15 procent či více. Podnik uvedl, že očekává lepší výsledková čísla díky čínskému trhu a expanzi obchodů své značky.

zdroj: čtk

Nizozemka přišla na to, jak si uchránit hladký dekolt

Nizozemka Rachel de Boerová vymyslela údajně fungující ochranu dekoltů před vráskami.

zdroj: čtk

Trendy

Trendy - Pánská móda v sezoně podzim–zima 2011/2012

Tradiční zahájení módní sezony je již za námi. V Miláně začaly přehlídky pánské vysoké módy a ve Florencii se téměř v tu samou dobu odehrál kontraktační veletrh pánské módní konfekce Pitti Immagine Uomo. Jeho, již 79. edice mnohé naznačila. Když se vracejí velké fi rmy, může to být dobrým znamením (po dvouleté přestávce se vrátil také BOSS), když však scházejí staré dobré značky, zřejmě ještě není vyhráno. Překvapivé lustrace při registraci a opatrnost v jednotlivých stáncích naznačují, že asijská a jiná výrobní konkurence již dovedou vytvořit kvalitu, kterou dříve nezvládaly.

J. Částková

Trendy

Trendy 2011/2012 - šaty nebo prodloužený pulovr

Pleteniny velkého objemu, očka, která hřejí, zahalují i hýčkají, ale také dýchají. To je jeden z důležitých módních prvků budoucí podzimní a zimní sezony.

J. Částková

Veletržní

Veletržní putování - INTERIEUR 2010 – bienále designu

Jak vypadá design na začátku druhé dekády 21. století? Je převážně strohý, lineární, ale pohrává si i s nekomplikovanými křivkami...

J. Částková

Rubrika

Rubrika pojmů - Tvíd, Tartan, Tatrsál, Trenčkot, Tisk

Písmeno T už samo o sobě předznamenává TEXTIL, ale je zde řada důležitých pojmů.

J. Částková

Mezinárodní

Mezinárodní veletrhy módy STYL & KABO již v únoru!

Přesně 15. února 2011 se otevřou brány 37. ročníku Mezinárodních veletrhů módy, obuvi a koženého zboží STYL & KABO. Návštěvníci z řad maloobchodníků a prodejců mají několik dobrých důvodů, proč v únoru zavítat na brněnské výstaviště.


Jarní

Jarní GDS a GLOBAL SHOES - ukázková platforma trendů pro sezónu podzim-zima 2011/2012

V plném běhu je příprava 111. GDS – Mezinárodního veletrhu obuvi a doplňků, který se bude konat ve dnech 16. – 18. března 2011 v Düsseldorfu. Okolo 780 vystavovatelů z více jak 30 zemí zde bude mezinárodnímu publiku předvádět své kolekce obuvi, kabelek a doplňků pro sezónu podzim/zima 2011/ 2012.


Kuriozity

Kuriozity - Mašle, Andělů není nikdy dost!, Tam přece nohy nepatří, Kočičí plavky

MÓDNÍ ŽERTY, které jsou často míněny s vážností

J. Částková

Odívání

Odívání jako komplex - Trienále Jablonec 2011

Oděv, to není jen funkční, prostorově ztvárněná textilie podle norem současného módního a společenského světa. Oděv je dnes pojmem, kterým se označuje komplex všeho, co má moderní člověk na sobě, co ho chrání, hřeje, chladí, co mu na jeho každodenní pouti slouží po celých 24 hodin…


Mladí

Mladí módní tvůrci - BelskayaDeclerck

Proniknout do povědomí odborné a spotřební veřejnosti je dnes, ve světle infl ace módních oděvů a doplňků, velmi tvrdým oříškem. A pokud se někomu podaří najít štěrbinku na trhu s nadějí na komerční úspěch, ještě zdaleka nemá vyhráno. Musí systematicky a s plným nasazením pracovat na značce, kterou podpoří řemeslným a kreativním umem.


Mzdy v textilní výrobě nemají letos klesnout pod úroveň roku 2010

Mzdy v textilním a oděvním průmyslu letos nemají klesnout pod úroveň roku 2010.

zdroj: čtk

Čínské dílny dusí toskánský textilní průmysl

Dvacet policistů s pěti vozy obkličuje skladištní halu ve městě Prato, kde sídlí tisícovky čínských dílen, aby tu provedli kontrolu. Čínské dílny ohrožují se svou levnou pracovní silou malé a střední podniky tohoto proslulého textilního regionu v Itálii.

zdroj: čtk

Okénko

Okénko do vyšších pater módy

V srpnu, září a v říjnu se opět uskutečnila celá řada přehlídek vysoké módní tvorby napříč světem, a v nabídce byly tentokrát kolekce pro módní sezonu jaro–léto 2011. A opět jsme se přesvědčili (už pokolikáté), že dobrý nápad musí nutně podpořit kvalita materiálů a krejčovského zpracování. To je prvořadé, jako nadstavba pak může být okázalá, ironická či žertovná show v podobě účesů, líčení či choreografi e.

J. Částková

DESIGN fenomén, který hýbe světem – výrobků

Design, dříve záležitost užších, odborně zaměřených skupin, se rychle dostává do popředí zájmu široké veřejnosti...

J. Částková

Rubrika

Rubrika pojmů - Sako, Spencer, Skládaná sukně, Stojací límec

Písmeno S se kroutí do módní siluety

J. Částková

Veletržní

Veletržní putování aneb Trendy pro jaro-léto a podzim-zimu 2011

Pret a Porter, veletrh dámské módní konfekce, začal v Paříži zároveň s novým školním rokem. Veletržní společnost poněkud omezila výstavní plochu, ale přidala na kvalitě, a tak se vystavovatelé vyselektovali přirozenou cestou...

J. Částková

Dámská

Dámská móda - podzim-zima 2010/2011

První dva tři měsíce nového roku jsou ve znamení módních aktivit. V této době proběhnou téměř všechny veletrhy módní konfekce, materiálů a doplňků. Odstartuje také velkolepá prezentace vysoké módy. V průběhu takzvaných TÝDNŮ MÓDY, které se v současnosti odehrávají v mnohých významných metropolích světa, představí své ideové kreace a názor všichni, kteří v tomto mini – maxi světě něco znamenají nebo mají ambice dosáhnout vrcholu...

J. Částková

Pánská

Pánská móda - podzim-zima 2010/2011

Tvůrci vysoké pánské módy měli tradičně premiéry svých přehlídek ve 2. polovině ledna v Milánu. Na tamějších předváděcích molech se sešly desítky známých jmen, ateliérů, salonů a značek aby předvedly své představy a vize blízké budoucnosti – přehlídky byly určeny sezoně podzim/zima 2010/2011.

J. Částková

Figuríny

Figuríny

- neoddělitelná součást maloobchodního týmu. Málokterý maloobchodník si uvědomuje, že figuríny nejsou stejné jako panenky z crash-testů – jsou totiž jedněmi z nejobtížněji pracujících zaměstnanců maloobchodu.

O. Bagin

Událost

Událost roku - MILÁNSKÝ SALON - Salonne Internazionale del Mobile

To nej…, co se v současném světě designu odehrává, bylo možné spatřit v polovině dubna na milánském obřím veletrhu nábytku, bytového zařízení a doplňků...

J. Částková

Rubrika

Rubrika pojmů - Paisly, Paleto, Paličkovaná krajka, Pareo, Patchwork, Pepito

Písmeno P má v oboru více než pět hesel...

J. Částková

Kuriozity

Kuriozity - Kaskády, Turecké rošády, Malované tvary, Opletená-popletená

Kaskády - Několikanásobné volány, které začínají už v horní partii dámského oděvu, jsou jistě velmi působivým tvarovým efektem. Vytvářejí kaskády zvoncovitého charakteru, které jsou efektním tvarovým prvkem – zejména pro dámské dlouhé šaty společenského charakteru...

J. Částková

STYL

STYL a KABO - ohlédnutí…

Únorový, již 35. ročník mezinárodních veletrhů módy a obuvi STYL & KABO je za námi. Opět byl po tři dny největší kontraktační událostí módního průmyslu pro sezonu Podzim/Zima 2010/11 na středoevropském trhu.

zdroj: Styl&Kabo

Kolik utratí Češi za sportovní vybavení a oblečení – a za co konkrétně?

V únoru 2010 se na brněnském výstavišti konal společně s veletrhy módy veletrh STYL & KABO 3. ročník veletrhu S1 – vybavení pro outdoorové a zimní sporty. Pro společnost Veletrhy Brno realizovala agentura Ipsos Tambor průzkum spotřebního a nákupního chování v oblasti sportovního vybavení a oblečení...

zdroj: Styl&Kabo

14

14 klenotů v srdci Evropy

Čtrnáct vybraných středních škol a učilišť se zaměřením na oděvní tvorbu a příbuzné obory se – ve funkci zástupců jednotlivých krajů České republiky – zapojilo do soutěže na podporu řemeslné výroby. Jejich úkolem bylo vytvořit jeden výpravný večerní model, který by charakterizoval kraj, který reprezentuje. Cílem projektu bylo povzbuzení zájmu návštěvníků o řemeslnou výrobu a zároveň jejího zájmu o region, ve kterém školy působí...


Martensky jsou trendy obuví, vhodnou do zaměstnání i na parádu, už 50 let

Od německých hospodyněk ke skinheadům, rockerům a papeži. A zase zpátky. Takovou cestu prošly boty značky Dr. Martens. Za 50 let jejich existence se z nich stala legenda, kterou obouvají i dnes miliony lidí. Boty, kterým se v Čechách říká martensky či marteny, nosí například Madonna či členové skupiny Red Hot Chili Peppers...

zdroj: čtk

Čtvrtletní zisk firmy Nike vzrostl díky zlepšení tržeb na dvojnásobek

Zisk největšího světového výrobce sportovního oblečení a obuvi Nike se ve fi remním třetím čtvrtletí do konce února zvýšil na více než dvojnásobných 496 milionů USD (9,2 miliardy korun) z 244 milionů USD před rokem, a překonal tak očekávání. K nárůstu ziskovosti přispělo oživení tržeb na většině světových trhů spolu s menším objemem výprodejů...

zdroj: čtk

Čtvrtletní zisk prodejce oděvů H&M stoupl o 45 procent

Čistý zisk švédského řetězce obchodů s oděvy Hennes & Mauritz AB stoupl v prvním fi skálním čtvrtletí o 45 procent na 3,7 miliardy švédských korun (9,6 miliardy Kč). Firmě, která je druhým největším prodejcem oděvů v Evropě a třetím na světě, pomohl růst tržeb a nové obchody...

zdroj: čtk

Dětské plavečky s vycpávkami se v Británii prodávat nebudou

Obchodní řetězec Primark chtěl v Británii prodávat dvojdílné plavky pro sedmileté holčičky s vycpávkami v horním díle. Po ostré kritice ale topy bikinek z prodeje stáhl a omluvil se za „veřejné pohoršení“, které způsobil, napsala agentura DPA...

zdroj: čtk

Zlínská univerzita se má podílet na vývoji revoluční dětské obuvi

Zlínští vysokoškoláci se zřejmě budou podílet na vývoji revoluční dětské obuvi. Ateliér designu obuvi Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně navázal spolupráci s novozélandskou designérkou Angelou Roperovou, která chce na projekt získat dotaci od novozélandské vlády. Sdělila to vedoucí ateliéru Jana Buchová. V čem budou boty unikátní, však zatím neupřesnila...

zdroj: čtk

Italské oděvní skupině Benetton loni klesl čistý zisk o pětinu

Italská oděvní skupina Benetton vytvořila loni čistý zisk 122 milionů eur (zhruba 3,1 miliardy korun). Proti výsledku z roku 2008 je to pokles o 21,3 procenta...

zdroj: čtk

Slovenský Vulkan koupil Novestu a hodlá v podniku obnovit výrobu

Výroba obuvi pod značkou Novesta se po letech obnoví. Budovu, výrobní zařízení i značku koupil slovenský Vulkan Partizánske. Hodlá se zaměřit na stejný sortiment, který Novesta vyráběla ještě před dvěma lety...

zdroj: čtk

Celníci našli na tržnici u Chebu padělky textilu za 65 milionů Kč

Celníci zadrželi na tržnici Asia Dragon Bazar ve Svatém Kříži na Chebsku padělky textilu a koženého zboží, jejichž prodejem by vznikla škoda 65 milionů korun. Bylo to zhruba 9600 kusů napodobujících značky Gucci, Louis Vuitton, Ed Hardy, Armani, Burberry a Bench, informovala mluvčí plzeňské celní správy Jitka Blahutová...

zdroj: čtk

Liberecká univerzita ruší pobočku Textilní fakulty v Prostějově

Technická univerzita v Liberci ruší pobočku Textilní fakulty v Prostějově. Rozhodl o tom akademický senát fakulty. Důvodem je situace v Oděvním podniku Prostějov, který s tamní katedrou spolupracoval a také ji významně podporoval...

zdroj: čtk

Semilská textilka Hybler propouští většinu svých pracovníků

Semilská textilní společnost Hybler oznámila hromadné propouštění. Výpověď by mělo dostat zhruba 70 pracovníků úpravny v Jablonci nad Jizerou a asi 30 dalších lidí z textilky v Semilech – to je většina pracovníků výrobních podniků...

zdroj: čtk

Okénko

Okénko do vyšších pater módy - jaro/léto 2010

Už to nejsou jen Paříž a Miláno, na které se dvakrát do roka soustřeďují módní tvůrci, aby předvedli svou poslední tvorbu. Týdny módy se již týkají mnoha dalších metropolí napříč světem. Možná to způsobí módní inflaci, možná to bude konkurenční aktivita, která inspiruje a motivuje. Od nynějšího čísla vás budeme pravidelně seznamovat s modely, které nás zaujaly na oněch svátcích módy. Letošní podzim patřil sezóně jaro–léto 2010 a naznačuje směr, kterým se móda bude ubírat.

J. Částková

Módní

Módní rok startují pánové

Už je to tak, tvůrci pánské módy si volna kolem konce roku moc neužijí, finišují s kolekcemi a prezentacemi, které nesou na trh hned v první polovině nového roku. Začíná veletrh Pitti Immagine Uomo ve Florencii a týden přehlídek na stejné téma v Miláně. Obě akce jsou určeny pro sezonu podzim/zima 2010–2011. Dámy si dají ještě na čas, aby se mohly objevit v plné kráse o trochu později.

J. Částková

Rubrika

Rubrika pojmů - Očko, očka, Olivka, Opasek, Overal, Ovčí vlna, Ozdoby

S novým rokem jsme se dostali už k oblému písmenku O

J. Částková

Prostějovský selfmademan Nehera dobyl trh kvalitní konfekcí

Tak jako byl Zlín díky rodině Baťů městem bot, stalo se další středomoravské město – Prostějov – centrem výroby oděvní konfekce. Platilo to již za Rakouska-Uherska, kdy zde Maier Mandl založil první továrnu na výrobu konfekce v Evropě (v roce 1858), a platilo to i za první republiky, kdy desítkám zdejších výrobců dominovali Arnošt Rolný a později Jan Nehera. Od narození Jana Nehery, zakladatele firmy, která se prosadila i v zahraničí a byla jedním z předchůdců dnešního OP Prostějov, uplyne 31. prosince 110 let.


Quelle: Díky novému majiteli zachováme většinu pracovních míst

Česká pobočka zásilkového obchodu Quelle díky novému majiteli, kterým se stala skupina Halens Group, bude moci zachovat většinu z 215 pracovních míst. ČTK to sdělila Kamila Vlasáková z české společnosti Quelle, která však nevyloučila případné snížení počtu zaměstnanců o deset až patnáct procent. Zásilkový obchod, který sídlí v Hradci Králové, pokračuje v obchodní činnosti pod novým jménem Halens. Skupina Halens Group, která podniká v zásilkovém a internetovém obchodě ve Švédsku, Norsku, Finsku, Lotyšsku a v Estonsku, oznámila nákup české pobočky Quelle 21.

zdroj ČTK

Textilkám loni klesly tržby a snížil se i počet zaměstnanců

Asociace textilního, oděvního a kožedělného průmyslu (ATOK) odhaduje, že tržby v celém odvětví poklesly za loňský rok o 11,1 procenta. To je méně než v roce 2008, a dokonce je to lepší výsledek, než kterého dosáhly některé perspektivnější obory. Textilní a oděvní továrny propustily v průběhu uplynulého roku v průměru 22,2 procenta svých zaměstnanců.

zdroj ČTK

STYL

STYL a KABO - nové značky, nové projekty

Veletrhy módy STYL & KABO jsou za dveřmi. Uskuteční se od 16. do 18. února 2010 na brněnském výstavišti. Jak jsme si již zvykli, každý ročník veletrhů přináší něco nového. V srpnu organizátoři kromě orientace veletrhů na čistě kontraktační aktivity podpořili branži dětské a mladé módy. Jaké budou únorové veletrhy, jsme se zeptali přímo ředitelky veletrhů STYL & KABO a S1 Ing. Gabriely Vargové.


Ze

Ze života jedné školy

V předvánoční době je to samý shon, každý něco dohání – a většinou jsme všichni dohnáni do kouta. A tak je velice milé každé pozastavení a klidné kulturní obohacení. Takové se dostavilo v prosinci v reprezentativních prostorách primátora Hlavního města Prahy na Mariánském náměstí. Zachovalý styl Art Deco v interiérech a jejich vybavení, se všemi úžasnými detaily, vytvořily kulisu módní přehlídky Vyšší odborné školy oděvního návrhářství z pražských Holešovic.

J. Částková

GDS

GDS - International Event for Shoes & Accessories, GLOBAL SHOES - leading trade show for sourcing

Veletrh GDS – International Event for Shoes & Accessories, toto mezinárodní místo setkávání odborníků ze světa obuvi, proběhne od 12. do 14. března 2010 v Düsseldorfu ve znamení informací, inspirace a výměny novinek.


OP Prostějov bude šít čtyři dny v týdnu

Prostějovský Oděvní podnik je v úpadku. Rozhodl o tom 25. ledna Krajský soud v Brně. ČTK to zjistila v insolvenčním rejstříku na www.justice.cz. Největší tuzemský výrobce oděvů, který zaměstnává asi 1500 lidí, je od 18. ledna v insolvenci. Soud o zahájení insolvenčního řízení požádala sama firma, která dluží věřitelům přes 1,6 miliardy korun. Chce nadále zachovat výrobu.

zdroj ČTK

Heimtextil 2010: sektor navzdory problémům stabilizovaný

Začátek roku s kreativitou, se zaměřením na cílové skupiny, a „zelenými“ tématy. Po roce, který měl tak bouřlivý dopad na mezinárodní textilní sektor, vstupuje německý odborný veletrh Heimtextil do roku 2010 s velkou dávkou optimismu.


Čeští výrobci oděvů spojí síly s mladými návrháři v Tvůrčí dílně Liběny Rochové na veletrzích STYL & KABO

Veletrhy STYL & KABO ve spolupráci s přední módní návrhářkou Liběnou Rochovou a s VŠUP v Praze představí v pavilonu V projekt Tvůrčí dílna Liběny Rochové. Jedinečnost tohoto projektu spočívá v propojení výrobních oděvních firem vystavujících na veletrhu STYL a mladých studentů návrhářství.


Mzdy ve výrobě textilu nemají letos klesnout pod úroveň roku 2009

Mzdy v textilním a oděvním průmyslu by letos neměly klesnout pod úroveň roku 2009. Zabezpečuje to nová odvětvová kolektivní smlouva, kterou na rok 2010 uzavřely textilácké odbory s Asociací textilního, oděvního a kožedělného průmyslu (ATOK). ČTK to řekla předsedkyně Odborového svazu pracovníků textilního, oděvního a kožedělného průmyslu Miroslava Palečková.

zdroj ČTK

Kenvelo Czech Republic loni zvýšilo ztrátu na 245 milionů korun

Společnost Kenvelo Czech Republic, která v Česku provozuje zhruba pět desítek obchodů s oděvy, zvýšila ztrátu z 22,8 milionu korun z roku 2007 na loňských 244,6 milionu korun. Firmě Kenvelo Czech Republic loni klesly tržby, a to o 229 milionů korun na 1,783 miliardy korun. ČTK dnes informaci získala z výroční zprávy společnosti Kenvelo Czech Republic, která patří mezi deset největších tuzemských prodejců textilu a letos zahájila restrukturalizaci, aby zlepšila svoji fi nanční situaci.

zdroj ČTK

Očištěné tržby Marks & Spencer v Británii poprvé za dva roky rostly

Britský prodejce oděvů Marks & Spencer zaznamenal ve třetím fi skálním čtvrtletí první růst očištěných tržeb v Británii za více než dva roky. Firma však rovněž varovala, že její výhled na rok 2010 zůstává nejistý.

zdroj ČTK

Čínský textilní průmysl očekává v roce 2010 šestiprocentní růst

Výstupní hodnota čínského textilního průmyslu by měla v roce 2010 dosáhnout šest trilionů yuanů (přibližně 750 miliard USD).


Jitex pokračuje ve výrobě a hledá strategického investora

Věřitelé textilní společnosti Jitex z Písku, která je od loňského listopadu v konkurzu, v lednu odsouhlasili pokračování ve výrobě, která byla původně přislíbena pouze do konce loňského roku. Zároveň fi rma zahájila hledání strategického investora, který má přinést peníze do tohoto zadluženého tradičního výrobce pletené konfekce. V pondělním vydání o tom informuje týdeník Profit.

zdroj ČTK

O areál Perly za 60 milionů korun nemá nikdo zájem

O areál zkrachovalé textilky Perla v Ústí nad Orlicí nemá za 60 milionů korun nikdo zájem. Čtrnáctého ledna totiž vypršel termín, kdy mohli kupci posílat nabídky.


Italský módní průmysl uniká z krize

Italský módní průmysl se vymaňuje z fi nanční krize a hospodářské recese rychleji než jiné sektory, stále však volá po vládní pomoci, která by podpořila jeho konkurenceschopnost. Šéf odvětvového sdružení Sistema Moda Italia (SMI) Michele Tronconi dnes na veletrhu Pitti Uomo ve Florencii označil za vhodnou možnost podpory například daňové úlevy nebo snížení energetických nákladů.

zdroj ČTK

Zákazníci zlínské Moledy si mohou sami navrhnout vzhled obuvi

Zákazníci zlínské Moledy se nově mohou pokusit sami navrhnout vzhled obuvi. Vlastní model nejznámější značky fi rmy – Prestige si mohou vytvořit na www.prestizky.cz.

zdroj ČTK

EU schválila prodloužení cel na dovoz bot z Číny a Vietnamu

Ministři Evropské unie odhlasovali prodloužení cel na dovoz bot z Číny a Vietnamu o dalších patnáct měsíců.

zdroj ČTK

Obchodné

Obchodné Fórum Čínskych Značiek v Budapešti v AsiaCenter-i – štvrtok 14. mája 2009

Navštívte 14. mája 2009 jedno z najväších obchodných stredísk Strednej a Východnej Európy a uzavrite obchody s najlepšími exportérmi jednej z najdynamickejšie sa rozvíjajúcich provincií Číny!

Maxi Fashion

Rubrika

Rubrika pojmů - chanelovský styl, indigo, indické plátno

Talent, píle a odvaha jsou vlastnosti, se kterými je třeba vstupovat do světa módního byznysu dnes, stejně jako před léty...

J. Částková, D-club

Pitti

Pitti Immagine Uomo - 75. edice

Módní veletrhy Pitti Immagine jsou provázeny celou řadou paralelních aktivit, ať už jsou to přehlídky, výstavy, koncerty nebo prezentace výrobků…

J. Částková, D-club

Kuriozity

Kuriozity - recyklace, páskovaná...

Kabelky ve tvaru hmyzu či střapatého ježka jsou zábavným doplňkem a podívanou....

J. Částková, D-club

Přehlídka

Přehlídka studentských nápadů

To se hned tak někomu nepodaří – předvést ještě za studií svou práci v hlavním městě módy, v Paříži, v prostředí pro nás tak významném.

redakce

Životní

Životní výročí - Sonia Rykiel

Tato dáma z vysokého francouzského módního světa se na jeho scéně pohybuje už málem půl století a stále tvoří.

J. Částková, D-club

Trendy

Trendy - plášťům není odzvoněno

Vlněný plášť, který zpívá. To znamená kvalitní vlnařský materiál, často s použitím dalších ušlechtilých vláken, dokonale zpracovaná tkanina, jemně počesaný povrch a také dobře padnoucí střih. Nemůžeme vynechat také dokonalé konfekční či krejčovské zpracování.

J. Částková, D-club

Z

Z domácí scény - City Look

Čtyři bloky přehlídky měly spojovací choreografický prvek postav v bílých dresech, které se pohybovaly jako bytosti z jiného světa.

J. Částková, D-club

MOD’ART

MOD’ART - francouzská škola zaměřená na oděvní tvorbu

Škola je zaměřena na navrhování oděvů, design a módní marketing.

J. Částková, D-club

Trendy

Trendy - hra s proužky a klasikou

Proužky, pruhy, proužkování – to je základní vzorovací prvek pro pleteninu, známý odnepaměti. V různém módním období jsou více či méně využívány, ale najdeme je vždy pro určitou část pletené konfekce v každé sezóně...

J. Částková, D-club

$o[nazov]

Největší módní veletrh v Asii oslaví čtyřicetiny

Hong Kong Fashion Week již 12. ledna příštího roku začne v Hongkongu největší módní veletrh v Asii (a druhý největší na světě) Hong Kong Fashion Week – tentokrát pro podzimní a zimní sezónu 2009. Veletrh v roce 2009 oslaví již svůj 40. ročník působení. Úspěšné opakovaní této jedinečné události ve světě módy dokazuje, že Hong Kong Fashion Week se stal velmi efektivní obchodní platformou, na které se rok co rok setkávají vystavovatelé s návštěvníky, aby uzavírali úspěšná partnerství. V roce 2008 přilákal tento veletrh ve 4 dnech svého trvaní 1490 vystavujících z 20 zemí a 23700 nakupujících ze 100 zemí a regionů celého světa.

MAXI fashion

Trendy

Trendy - sportovní kabátky - pláště

„Soudobé módní trendy musejí počítat s vrcholnou a nadnesenou módní tvorbou, rozsáhlou škálou konfekční výroby i s, ve dnešní době značně rozdrobenými, zájmovými skupinami, obory a specializacemi.“

J. Částková, D-club

Informace

Informace z domácí scény - STYL&KABO, Designblok, Móda Praha, TMM

Ještě hluboko v prázdninovém čase, ale už plně připravena na další sezonu a s nabídkou léta 2009. Tak by se dala charakterizovat největší tuzemská, kontraktační a módní aktivita - veletrh STYL & KABO...

-rc-

Návrat

Návrat klubíčka - AWI

Vývoj v textilním a oděvním sektoru přinesl v posledním, více než desetiletém období celou řadu nových technologií, uměle vyrobených vlákenných komponentů a úprav, které si spotřebitel velmi oblíbil pro jejich užitné vlastnosti a hlavně snadnou údržbu. Vlna, ač tato královna textilní branže trochu pospávala, se k nám nyní vrací v nových úpravách a s novými možnostmi!

J. Částková, D-club

Zahraniční

Zahraniční veletrhy - Prêt-à-Porter

V celé sadě módně zaměřených veletrhů je Prêt-à-Porter tím hlavním. Udává směr sezony a určuje blízkou „budoucnost“ dámské módní konfekce. Tepající srdce v logu letošní edice předznamenalo, že v Paříži je móda stále srdeční záležitostí.

J. Částková, D-club

Trendy

Trendy - Obří očka

Novým módním typem jsou velká očka. Tedy velmi „hrubé“ pulovry, vesty, kardigany a také kabátky s délkou nad kolena, ale i pod ně.

J. Částková, D-club

Dior

Dior - značka, která nezklame

Existuje několik důvodů, proč navštívit módní show věhlasné značky vrcholné módy. Jedná se totiž o nezapomenutelné divadelní představení, kde svou velkou roli hrají i pozvaní diváci. Dalším důvodem je přece Paříž – Mekka módy odnepaměti. Navštívit tuto módní show je jako absolvovat školu módy pro pokročilé...

Rudolf Mihola

Rubrika

Rubrika pojmů - hedvábí, high tech, haute couture, halenka

H - Hranaté H má v textilní a oděvní hantýrce svůj nezastupitelný význam

J. Částková, D-club

Setkání

Setkání s módou a květinami

„Všechny přítomné autorky přesvědčily o své všestrannosti, kdy si dokážou poradit i s historickými inspiracemi.“

Ing. Petr Tylínek

Kuriozity

Kuriozity - krajkové „tetování“, igelitové zahalení, boty - skvosty

Zdobení těla tetováním je dnes módní, vyjadřuje symbolické odkazy a je nedílnou součástí lidského těla.

J. Částková, D-club

Rubrika

Rubrika pojmů - Gabardén, Gáza, Golfky, Glenček

Pokračujeme písmenkem "G"

Jana Částková, D-club

Kuriozity

Kuriozity

Čitelná stopa, ladné křivky, co se nosí na srdci, opletená

Jana Částková, D-club

Tendence

Tendence 2009 Jaro-Léto

Budoucí móda značně připomíná již to minulé, je to déja vu. Potvrzuje se filozofie odklonu od masového vlivu několika základních módních stylů k propagaci individualismu, vlastního stylu a charakteristických pojetí jednotlivých módních tvůrců.

Jana Částková, D-club

Novodobá

Novodobá pletařina

Trendy Jaro-Léto 2008

Jana Částková, D-club

KURIOZITY

KURIOZITY

KOSTROMANIE, NEŠŤASTNÝ PAPOUŠEK, NOVODOBÉ BRNĚNÍ

Jana Částková, D-club

Rubrika

Rubrika pojmů - Fazona, Flamé, Flanel, Frak, Folklor

Pokračujeme písmenkem F, které poskytuje mnoho zajímavých termínů z textilního i oděvního oboru.

Jana Částková, D-club

TENTOKRÁT

TENTOKRÁT O DĚTSKÉM OBLEČENÍ

K nadšení z narození dítěte patří i radost z jejich oblékání. Kolik rodin si zbožně schovává ty první vyšívané šatičky určené ke křtinám a předává je z generace na generaci...

Jar-Hor

MLADÁ

MLADÁ MÓDA JE ŠTÍHLÁ

Současná štíhlá móda není dána jen dobovým ideálem, ale i možnostmi novodobých textilií, které jsou jako stvořené pro podporu štíhlé linie...

Jana Částková, D-club

Rubrika

Rubrika pojmů - Elastické vlákno, empírový střih, eternelový vzor, efektní příze

E vynechat nemůžeme – je hezky kulaté a nese s sebou důležitá hesla

Jana Částková, D-club

KURIOZITY

KURIOZITY

NOČNÍ ZÁKAZ KOUŘENÍ, TEXTILNÍ ZVĚŘINEC, KDO NESE SVOU KŮŽI NA TRH?

Jana Částková, D-club

Nanovlákna

Nanovlákna včera,dnes a zítra

Výroba nanovláken – malý technický zázrak

-jdv-

Bude

Bude Móda, bude, ...

V rozmanitosti módního oblékání minulých sezon se těžko dá hovořit o převratných změnách. Minimální styl se sice neprosadil naplno, ale zlehčení volánové sezony tu je, zatímco spolu žijí někdy i ve stejném modelu.

Jana Částková, D-club

Informace

Informace z domácí scény - Prague Fashion Week, Doteky Rukou, Konec Centra Designu

I ke konci roku se stále něco děje. Pražský týden módy (Prague Fashion Week) má jistě ke věhlasným týdnům ve světových metropolích daleko. Náš trh je pouze malým rybníkem, a tak díky i za ten prodloužený konec týdne. Fashion Week měl v listopadu premiéru v novém prostředí...

Jana Částková, d-club

Košile

Košile pro pány, halenky pro dámy - jaro/léto 2008

Pánská košile je dnes plně funkční a samostatnou oděvní součástí, i když teprve v kontextu s těmi dalšími vytváří plnohodnotný moderní oděvní celek. Dalo by se bez nadsázky říci, že bez košile není pán dokonalý. Ale pravda to není – klasické košile už dávno úspěšně nahradily pletené polokošile a trička nejrůznějšího provedení, v zimě pak roláky a pulovry...

Jana Částková, d-club

Veletrh

Veletrh módy MÓDA PRAHA opět zahájí v roce 2008 módní dění v České republice

Lehce elegantní, svůdné, pohodlné a velmi přirozené modely s důrazem na kreativnost a image spotřebitele na jedné straně a na druhé straně džínová móda, původně pracovní oděv, který se stal druhou kůží mládeže a oblíbeným oděvem po celém světě, jsou módními hity pro aktuální trendy v nadcházející sezoně, v roce 2008.


Letem

Letem světem - veletrhem...

Ještě se vrátíme k loňským zahraničním výstavním aktivitám. Je jich mnoho a některé z nich jsou ve svých předpovědích ve velkém předstihu. Musí být – než se z vlákna vyrobí příze, z příze textilie a z ní oděv, uplyne nějaký ten měsíc, a tak veletrhy, které dnes nabízejí vlákenné a přízové novinky, hovoří o budoucnosti s devítkou na konci.

Jana Částková, Jar-Hor

Brno

Brno opět centrem módního a textilního průmyslu

V únoru se už pojedenatřicáté otevře areál brněnského výstaviště, aby mohly proběhnout Mezinárodní veletrhy módy a textilií – STYL a KABO.


Studenti

Studenti píší o své tvorbě a aktivitách

V září jsem byla na světovém veletrhu oděvních materiálů Premiére Vision v Paříži a chci Vám sdělit, co všechno jsme tam viděli. Ve chvíli, kdy se otevřely dveře (Pozor! za 45 eur!) do neuvěřitelně velkého prostoru, jsem se cítila jako Alenka v říši divů. Všude, kam jsem jen dohlédla, byly stánky, a netušila jsem, kam mě nohy ponesou...


Kuriozity

Kuriozity

princezna v kožešinách, zadní dekoltáž, v barvách podzimu

Jana Částková, d-club

Rubrika

Rubrika pojmů „D”

Dekolt, denim, dvouřadové sako, doplňky, detaily...

Jana Částková, d-club

Rozhovor

Rozhovor s Davidem Majerem z pražského ateliéru Tilei

Být módním návrhářem je životním snem mnoha mladých talentů. Zní to sice atraktivně, ale málokdo si uvědomuje, kolik je za tím tvrdé práce. Proto je mezinárodní úspěch mladých ateliérů, jakým je pražský Tilei, tak povzbuzující. Časopis MAXI fashion si o tom pohovořil s Davidem Majerem.

Jar-Hor

Trendy

Trendy oděvních textilií (podzim–zima 2008/9) - Tak jak je uvedl veletrh Première Vision letos v září

Textilní materiály současnosti jsou výsledkem velmi kreativní práce s vlákennými produkty, konstrukčními možnostmi, barvou, kombinacemi a úpravou. Všechny tyto „tvořivé“ prostředky spolu s technickými a technologickými možnostmi jsou jednou velkou alchymií textilní tvorby. Ta právě teď nalézá elixír znovuzrození textilu a oděvních materiálů, povýšených na plnohodnotné umělecké řemeslo. Výsledkem je textilní design. Je to snad trochu nadsázka, ale ne úplně. Bariéra méně hodnotnému textilu je nyní nastavena vysoko. Negativní stránka infl ace textilu všeho druhu má své pozitiva, a těmi jsou právě pro budoucí sezonu estetika, kreace a kvalita. Bude to stačit?

Jana Částková, d-club

Pařížské

Pařížské veletrhy - veletržní putování

V Paříži je téměř celé září věnováno módnímu dění, veletrhy i přehlídky připravují módu na různá období. Prêt-à-Porter, veletrh dámské konfekce, a k němu přidružené dílčí složky byly věnovány jaru a létu příštího roku. Première Vision a Texworld s nabídkou oděvních materiálů už přichystaly zimní kolekce pro příští rok (2008/9), a jak velí logické pravidlo, studia a „chrámy“ vysoké módy prodávaly kolekce pro zimu letošní. Vše je předem dáno termíny přípravy výroby, ta konfekční potřebuje větší časový prostor a materiály se už nyní musí vybírat pro období, které se nám zdá zatím na hony vzdálené. Inu, textiláci žijí rychleji!

Jana Částková, D-club

Salone

Salone italiano del tessile (pro sezonu podzim–zima 2008/9) - veletržní putování

14. září 2007 skončil pátý italský salon textilu Milano Unica. Přídomek italský je zcela opodstatněný, neboť plných 75 procent ze 718 vystavovatelů tvořily italské fi rmy. Zbylých 161 fi rem pochází ze zemí EU (Francie, Španělsko, Anglie, Portugalsko, Německo). Nárůst počtu vystavovatelů potvrzuje pozitivní trend vývoje evropského textilního sektoru od roku 2006. Projekt Milano Unica vznikl v roce 2005. Ač si koexistenci pěti mezinárodních veletrhů (Moda In, IdeaComo, Ideabiella, Prato Expo a Shirt Avenue) ve stejném místě i čase zřejmě vynutily ekonomické problémy textilního průmyslu, byl tento projekt příznivě přijat mezinárodní klientelou díky pohodlnější prezentaci ucelené a rozmanité nabídky látek a textilní galanterie nejvyšší kvality s oblíbenou značkou „Made in Italy“. I přes toto sjednocení si každý veletrh zachovává svůj osobitý charakter prostředí i kolekcí.

Jitka Havlová, Finery

Domácí

Domácí scéna - veletžní putování

A zase nám nastal veletržní kolotoč. Teprve na kontraktačních výstavách se ukáže, který trend byl ten správný, která módní předpověď beze zbytku vyšla a co z ní se vytratilo do nenávratna, která idea se dále rozvíjí a co zcela změnilo svou tvář. Klid prázdnin a dovolených rychle skončil a spolu se začátkem školy nastoupilo pracovní hektické tempo. Obchodní a výrobní aktivity jsou svým způsobem spojenými nádobami, a tak všichni nastupujeme do podzimního času pracovně.

Jana Částková, d-club

Tentokrát

Tentokrát

o výšivkách & spol.

Jar-Hor

Kuriozity

Kuriozity

Oblečky pro miláčky, A zase zajíci...

Jana Částková, d-club

Bude

Bude Móda, bude, ...

...obuv

Jar-Hor

Bude

Bude Móda, bude, ...

...galanterie

Jar-Hor

Rubrika

Rubrika pojmů pojmů „C”

Pokračujeme CÉČKEM (a nebude řeč o vitamínech)

Jana Částková, d-club

Fashion

Fashion Games

Pod tímto názvem se ukrývají mezinárodní módní přehlídky soutěžního charakteru autorských kolekcí studentů středních, vyšších odborných a vysokých škol zaměřených na návrh a tvorbu oděvů. Soutěž organizuje Vyšší odborná škola oděvního návrhářství a Střední průmyslová škola oděvní v Praze 7 za podpory mnoha sponzorů a pod záštitou významných osobností společenského života...


Jaro/léto

Jaro/léto 2008 - tendence

Jak je to mládí krásné – tak by mohlo znít motto sezony 2008. Vzpomínka na bezstarostné mládí, které uběhlo, na svobodná šedesátá léta, osmdesátá léta zasvěcená punku, na drzost i rozpaky mládí, na oslňující idoly fi lmových hvězd. Je to touha zůstat stále mladými, jako by neexistoval věk. Patrně i vzpomínky přináší návrat elegance a s ní léta opomíjených oděvních druhů, jako jsou dámské šaty a jarní či letní pláště.

Michala Plačková

Informace

Informace z domácího dění

VÝSTŘELKY NA STŘELÁKU, TAM NA SEVERU, SYNTHESIA a.s. a její ZÁKAZNICKÉ DNY

Jana Částková, d-club

Veletržní

Veletržní putování

Poutače po celé Florencii lákaly návštěvníky na neobvyklou výstavu. Věhlasného impresionistu bychom v renesančním městě nehledali, ale byly tu jeho obrazy. V mohutném středověkém paláci Strozzi v centru města byla k vidění zajímavá výstava. Ale nešlo jen o plátna Paula Cézanna, ten možná ve Florencii nikdy ani nebyl, jednalo se o souvislosti, vliv jeho tvorby na fl orentské malíře a ovlivnění italského umění 19. století francouzským impresionismem...

Jana Částková, d-club

Kuriozity

Kuriozity

REKLAMNÍ RAMÍNKA, CHYTRÁ HORÁKYNĚ, RUKAVIČKY NA NOŽIČKY

Jana Částková, d-club

Rubrika

Rubrika pojmů

Pokračujeme písmenem B - BERMUDY, BAMBOO, BLEJZR, BLACKWATCH (čti blekvóč)...

Jana Částková, d-club

Studenti

Studenti píší o své tvorbě

Ze začátku jsme moc nedůvěřovaly "růžové" kampani kosmetické společnosti Avon. Ale všechno se má zkusit – a takovéhle příležitosti se neopakují! Byla nám nahozena hrubá představa o nové kampani s cílem zaujmout mladou generaci...

Anna Hampeková, Marcela Zvárová (studentky 2. ročníku Vyšší odborné školy oděvního návrhářství)

Informace

Informace z tuzemských akcí

Prague Fashion Week, Národní cena za design

Jana Částková, d-club

Tentokrát

Tentokrát o kožešinách

Je horko? Mysleme na zimu a radost z kožešin. A navíc nové klimatické změny a nápady módních domů napomáhají tomu, aby tento „zimní“ materiál zcela odpovídal našemu novému myšlení. Bylo to první oblečení...

Jar-Hor

CLUTEX

CLUTEX vyhlášen projektem roku 2006 v kategorii KLASTRY

Na vyhlášení nejlepších projektů v akci Podnikatelský projekt roku 2006, která se konala dne 3. 4. 2007, obsadil produkt CLUTEX první místo v kategorii klastrů. Vítězství je o to cennější...


Soutěž o Cenu Nadace Jana Pivečky

Cena Nadace Jana Pivečky je určena mladým designérům obuvi a kožené galanterie, studentům středních a vysokých škol z České republiky a zahraničí, při příležitosti Mezinárodního veletrhu obuvi a koženého zboží KABO v Brně. Úkolem této ceny je zviditelnění talentovaných studentů a mladých designérů obuvi a kožené galanterie mezi odbornou, ale i laickou veřejností.


Bude

Bude Móda, bude, ...

...říká LINEAPELLE, ...Boty, ...Kabelky

Jar-Hor

Veletržní

Veletržní putování

Paříž je významným turistickým centrem s bohatou historií a lákavou přítomností. Je také městem, kde se rodí módní styly, je i městem veletržním. A tady také začínají velkolepé výběry oděvních tkanin, pletenin, krajek, barevných kompozic, tisků, všech těch drobných nezbytných doplňků, ale i vlákenných komponentů, přízí a v neposlední řadě i návrhů a módních trendů. Paříž je hostitelem série specializovaných veletrhů PREMIÉRE VISION, INDIGO, EXPOFIL, MOD’AMONT a TEXWORLD vždy v únoru pro sezonu jaro–léto a v září pro období podzim–zima. Letošní únor patřil sezoně jaro–léto 2008. V módní výrobě to tak chodí a patřičný předstih před obchodní sezonou je nutný k vytvoření prototypů a ověření výroby.

Jana Částková, d-club

Rubrika

Rubrika pojmů

Už v minulých číslech jsme vám nabídli celou řadu odborných pojmů z oblasti textil, oděv a móda. Proč? Něco jsme zapomněli z učebnic, některé výrazy jsou nové, jiné zase staronové. V každém případě je dobré mít alespoň trochu odborných vědomostí. Rozhodli jsme se pokračovat v osvětě a začneme znovu, tentokrát podle abecedy. Na pořadu je písmeno A.

Jana Částková, d-club

Kuriozity

Kuriozity

Háčkem - jehlicemi, Oběšenci, Zajíci

Jana Částková, d-club

Inzerce

Velkoobchodní centrum módy na internetu Doplňky - kontaktní čočky
Krajkové tetování
Módní tetování
vybavení prodejen
Najväčšie výhody podnikania na internete
Účesy | Tisíce účesů, módní střihy, svatební, společenské: účesy pro polodlouhé vlasy, účesy pro krátké vlasy | happyhair.sk | HappyHairShop